/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Drænrør af ler/tegl
Fra : jette
Vist : 5390 gange
50 point
Dato : 18-01-04 22:08

Er der nogen der kan fortælle mig hvor langt et gammeldags drænrør af ler/tegl er?
- og hvor kan man få fat i sådan nogle drænrør, jeg skal bruge 9 eller 12 stk. - ?
Jeg skal bruge dem til vinflasker i en skillevæg mellem køkken og stue.
Venlig hilsen
Jette

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-04 22:11

30-40 cm og de kan købes på trælasten

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 18-01-04 22:36

Nu har jeg prøvet at lede efter sider med drænrør men kan kun finde en masse om plasticrør såe du må på trælasten Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-04 23:01

På Frederiksberg (Kbh.) er der et firma som hedder Kalk og Mørtelværk. Det kunne være at de har dem.
Det kan også hedde kloak-rør men så er de nok glaserede.
Nogen som også kunne have dem, er teglværker.
Emesen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 19-01-04 08:48

De er efterhånden svære at skaffe. Selvom vi anvender special fremstillede mursten, kan jeg ikke give dig et konkret bud på, hvos du kan skaffe dem. Du kan prøve hos Falkenløwe:
http://www.falkenloewe.dk/
Ellers er der en oversigt, over de teglværker i DK som stadig laver specialprodukter her:
http://soeg.jubii.dk/indeks/Fagregistret/Industrien/StenLer_Glasindustri/ProducenterAfTeglsten/
(husk hele linket, kandu understøtter ikke altid lange url)
Længdemålene afhænger af dimension, men idet du skal anvende dem til vinflasker, skalm du op i en 200mm, og de er 400 mm lange. Finder du nogle, og de er for lange, kan du sagtens afkorte disse med en vinkelsliber med diamantklinge.
Held og lukke i din søgning.

mvh
jms

Kommentar
Fra : hsl1305

Dato : 20-01-04 16:00

du kan ringe til arnum teglværk tlf: 74826230

Kommentar
Fra : jette

Dato : 27-01-04 21:44

Til alle - tak for indsatsen.
Venlig hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : jette

Dato : 27-01-04 21:44

Tak for svaret Sunowich.