/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tør hud
Fra : snusi
Vist : 2813 gange
150 point
Dato : 18-01-04 21:15

Hej.

Jeg har den sidste uge haft nogle underlige pletter på halsen, de er røde og tørre, og så KLØR de utrolig meget. I dag har jeg så også fået tør hud på det øverste øjenlåg, især ind mod næsen. Det klør også vildt. Nogen bud på hvad det kan være og hvad jeg evt. kan gøre for at få det væk igen. Jeg har ikke fået ny pafume, creme eller andet. Heller ikke nyt vaskepulver.

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 18-01-04 21:22

Hej Snusi

Det lyder meget som det vinter-eksem min kæreste får... det er nærmest som om huden skæller og det svier helt ekstremt når han sveder. Jeg kan ikke lige huske hvad "lidelsen" hedder, men det minder lidt om psoriasis og kan holdes rimeligt nede med regelmæssigt besøg i et solcenter...

Ellers er MATAS sportscreme den creme der duer bedst til at mindske problemet.

Held og lykke

Chamira c",)

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 18-01-04 21:27

Det kunne lyde som atopisk eksem - også kaldet børneeksem.
Men har du haft det før?
Børneeksem kan altså også forekomme i voksenalderen trods navnet.

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 18-01-04 21:46

Hej igen.

Det er rigtig at det er som om huden skæller, men det svier ikke når jeg sveder ( har lige taget en tur på motionscyklen ) Det klør meget.

Jeg har aldrig haft noget eksem der ligner. Jeg havde som barn eksem på arme og ben, men det var små røde prikker som hævede meget, og det ligner ikke det jeg har nu.

Mvh
snusi

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 160 point
Dato : 18-01-04 22:43

Hej Snusi

Der er mange former for eksem. Jeg lider selv af voldsom eksem på mine hænder. Om vinteren kan jeg få det samme som du har omkring min mung og mit ene øre. Det er eksem. Da det er i ansigtet, skal du købe salve mod eksem, som du kan få i håndkøb på apoteket. Hvis den er helt gal, skal lægen udskrive en recept på Elocon creme. Men det er en barsk salve som indeholder binyrebakhormon.

Eksem kan være meget forskelligt. Det kan tære tørt, skalle og klø så man er ved at gå ud af sit gode skind. Det kan også være rødt med små vabler. Det er garanteret eksem du har fået dig. Mit omkring munden kom lige pludslig for et par år siden, uden grund. Jeg tror at mit kom af stress. Men det er altid godt at gå til lægen og få en vurdering på udslettet. Så ved du hvad det er...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 19-01-04 01:05

Hej Snusi.

Så vidt jeg ved, behøver man ikke have samme slags eksem, som da man var barn, hvis man har det, der hedder atopisk eksem... så har man bare tendens til MEGET tør hud, som kommer i perioder (til tider med flere års mellemrum) - og især i vinterperioden.

Har du prøvet den creme, der hedder LOCOBASE REPAIR? Den er fantastisk til RIGTIG tør hud! Den er lidt dyrere end almindelig locobase (ca. 90 kr. for en tube), men den er effektiv.

Ligegyldig hvad du forsøger dig med, er det altid en god idé at gå til din læge og få kigget på det med "lys og lygte" - du har INTET at tabe!

Som Gisele siger, vil lægen i svære tilfælde udskrive en recept på eksempelvis binyrebark hormoncreme, hvilket er noget barsk noget - MEN DET VIRKER!

Så få et tjek hos lægen, er i hvert fald mit råd.... og prøv under alle omstændigheder LOCOBASE REPAIR.

[hør]

Med venlig hilsen og god bedring fra

CamillaD

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 19-01-04 15:01

Tak for svaret gisele.

Jeg har været hos lægen, da det kløede mere og mere. Jeg fik noget creme der hedder locoid, så nu håber jeg bare at det virker, da jeg efterhånden ligner en kogt krebs, så rød er jeg.

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 19-01-04 16:19

Selv tak.. Held og lykke med det... håber cremen virker!!

Mvh
Gisele