/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
gforce4mx440 grafikkort 64 mb starter op~
Fra : babee
Vist : 289 gange
220 point
Dato : 18-01-04 19:53

hejsa mit spørgsmål er hvad kan der være galt med mit grafikkort? jeg har lånt en af vores venner mit grafikkort og det virkede fint og jeg lånte hans 32 mb s virage da vi så skulle bytte igen ville mit ikke virke i nogle af vores pc´er
hvordan kan det være? håber på hurtig hjælp på forhånd tak
hilsen babee

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-04 21:10

Start/kontrolpanel/system/Hardware/enhedshåndtering skærmkort og fjern virage her kan man også højreklikke på skærmkort og trykke "søg efter hardwareændringer"
Du kan også højreklikke på gforce skærmkortet og trykke opdater driver.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : babee

Dato : 18-01-04 21:39

takker men vi kan intet se når vi sætter mit g force 4 grafikkort i det viser bare en masse tal og en masse farver kan det være ødelagt?
vi har prøvet det du foreslår med først at fjerne det ander og så sætte mit i men det virker ikke. hilsen babee

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-04 23:35

Nu skriver du ville ikke virke i nogen af vores PCèr, den skulle da gerne virke i computere der nu køre med det samme kort.
Du kunne prøve at starte i fejlsikret tilstand, ved at holde F8 nede når comp. starter.
Eller hvis du kører Win XP, kan du prøve at tilbagestille til tiden før du lånte kortet ud:
Start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-01-04 01:11

når den viser en masse tal og forskellige farver og nu gætter jeg på at de farver er små firkanter som springer her og der , er det korekt ??

så kunne det tyde på at kortet har været for varm og dvs. at kortet er ødelagt i dens ram

så der er kun en vej nemlig et nyt kort :::

men måske kan du da starte i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : babee

Dato : 19-01-04 11:19

hej technet
nej det er ikke små firkanter men streger over hele skærmen man kan ane den blå baggrund når man kører med pilen men kun meget svagt.´hilsen babee

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-01-04 18:38

Prøv at gå ind i enhedshåntering som pallehansen siger, og updater for nye hardvare.
Ellers kan du også prøve at finde den cd der følger med dit grafikkort ind indstallere driveren igen....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-04 18:43

Er du sikker på kortet og skærm stikket sidder ordentlig i?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-01-04 01:35

hvis den også opføre sig sådan , hvis du starter med en boot disk ( startdisk , ligegyldigt hvad for en )
så køb et nyt kort for så har den været for varm

for det har ikke noget med windows at gøre når den laver dette

og de streger de går vel lodret ned ( |||||||||||| )

Kommentar
Fra : babee

Dato : 20-01-04 09:43

hej stig som du jo kan se skriver jeg at jeg intet kan se når jeg sætter det i ergo kan jeg ikke gå ind og opdagterer hilsen babee

Kommentar
Fra : babee

Dato : 20-01-04 09:44

hej technet igen jeg ved det ikke har været for varmt men tror det er belvet ødelagt fordi min kammerat måske har rørt for meget ved det ???
hilsen babee

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-01-04 16:55

Jeg spørger dig, har du prøvet det jeg skrev? Og har du også prøvet at trykke kortet hårdt i bund, der kommer som regel et "klik"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : babee

Dato : 20-01-04 18:43

hej palle ja jeg har prøvet det du skrev med gendannelses instillingerne det virker heller ikke. og heller ikke at starte i fejlsikret tilstand virker. så jeg ved ikke hvad det kan være. jeg er næsten sikker på at det blev sat hårdt nok i.
hilsen babee.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 220 point
Dato : 20-01-04 22:18

Der sker intet ved at trykke lidt extra hårdt i begge ender, og det er sjældent at et kort ikke skulle holde til at berøre delene, dog bør man ikke berøre de mange "guldkontakter", da det kan give dårlige forbindelser siden hen.
Men hvis i nu kan bytte tilbage for at prøve "det dårlige kort", på vennens comp. så vil du jo kunne se med egne øjne om det duer.
Jeg ved ikke om du har et extra Slot, så kunne du tage kortet og flytte. Men ellers ville jeg prøve en extra gang, og tage kortet op og i igen(husk at fjerne skruen i bagenden)
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 20-01-04 22:40

Tak for svaret pallebhansen.