/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Harddisk
Fra : jwr1333
Vist : 296 gange
25 point
Dato : 18-01-04 19:36

Jeg skal ud og have en harddisk til at komme i en extern usb hardiskcase så jeg kan koble den til min bærebar. Men hviklet mæreke skal jeg købe at harddsik og case. Både for at få noget kram, men også holde prisen lidt nede. Jeg havde regnet med enten 120 Gb eller 160 Gb.
Håber nogen kan give mig et hint...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-04 19:42

Har selv en seagate 120 Gb/7500 rpm med 8 mb cache. Den er billig og støjsvag, og jeg kan varmt anbefale den

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-01-04 21:22

Jeg ville gerne sige >tedd imod, men det kan jeg ikke.
Efter min mening er Segate det bedste mærke på markedet med meget få fejl.
Desuden var Segate een af de første med olieophængte lejer hvilket gør dem meget lydsvage.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-04 21:56

Gerne sige mig imod ellebye? Håber ikke det er noget personligt!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-01-04 22:01

Kun hvis jeg havde et bedre forslag

Kommentar
Fra : jwr1333

Dato : 18-01-04 22:39

Tak for forslaget.. Er det en barracuda vi snakker om??? og hvad med usb harddiskcase, nogen erfaringer...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 25 point
Dato : 18-01-04 23:19

Ved ikke om den hedder baracuda! Men du kan se den hvis du går ind på www.edbpriser.dk under harddiske. Led efter Seagate 120 gb med 8 mb cache! Tror jeg gav 680 kr for min for en måned siden!
Harddiskcase så jeg et andet spørgsmål herinde, hvor der var et godt svar på, men det koster jo osse! Jeg prøver at lede efter det spørgsmål!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-01-04 23:37

Jo den hedder baracuda segate.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-04 01:58

Har ikke selv nogle erfaringer med usb harddiskcases, men har da hørt det virker! Er jo osse rimelig dyrt bare se her
http://www.pchonline.dk/c.asp?KatId=36

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-01-04 02:02

Fordelen ved usb-harddiske er overførselstiden, samt at den er mobil. Har man ikke brug for nogen af delene, ja, så er det noget af en luxus.

Kommentar
Fra : jwr1333

Dato : 19-01-04 07:08

tak for svarene....

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 19-01-04 23:14

Husk lige at vælg hvad du vil give point, så du får lukket for dit problem

Kommentar
Fra : ZeD_ZyprezZ

Dato : 20-01-04 08:52

Vil lige anbefale at du købte en køler til harddisk skuffen da de godt kan Overophede når se bliver lukket inde

Godkendelse af svar
Fra : jwr1333

Dato : 20-01-04 17:08

Tak for svaret tedd.
   Sorry at jeg ikke har gjort dette før, men jeg er temmelig grøn i dette forum ...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-01-04 17:42

Glad jeg kunne hjælpe