/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Citroen BX def. choker
Fra : Headfarm
Vist : 736 gange
20 point
Dato : 18-01-04 18:23

Min Citroen BX 1992 står og varierer i tomgang 1500-2000 omdr. - sandsynligvis fejl i autochoker.
Er der nogen der ved hvor fejlen typisk vil ligge - og især hvordan den udbedres?

Accepteret svar
Fra : aageoel

Modtaget 20 point
Dato : 18-01-04 21:48

Jeg har en BX 1991 den er med elektronisk motorstyring, jeg tror også at din er det.
Har selv haft det problem, jeg gjorde det at når motoren var varmet op, efter 2 - 3 km, stansede jeg motoren, ventede nogle sek.. Derefter satte jeg tænding på og startede efter endnu nogle sek., så kørte motoren igen normalt.
Hvis det ikke hjælper, så prøv at gennemgå alle stik til motorstyrings følerne og selve motorstyringen ( den sider under pasagersædet ). AageOel.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 18-01-04 22:48

Hej Aage Oel

Prøver i morgen. Du (+ evt. andre hører nærmere)

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 19-01-04 00:06

Hej Headfarm

Prøv lige at tjekke om din oliepind er er hoppet en lille smue op af hullet,er den det kan du hurtigt høre om tomgangen går ned når du trykker den på plads.
Er dette problemet sætter du bare en lille gummi o-ring(den skal kunne komme ned i hullet) rundt om oliepinden.
for oliepinden er sikkert mørnet lige under håndtaget som man trækker i.
Jeg har selv haft en bx 19 gti så jeg kender citroens små finurligheder

hilsen Riskogeren

Godkendelse af svar
Fra : Headfarm

Dato : 01-02-04 00:45

Tak for svaret aageoel.
Problemet er gået i sig selv igen - så det er lidt svært at sige om dit forslag var løsningen, men det lyder som et godt forsøg.

Kommentar
Fra : aageoel

Dato : 02-02-04 11:09

Hej Headfarm!
Jeg har heller ikke mærket til problemet det sidste årstid.
Så du ønskes fortsat god fart.
Hilsen Aage