/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Fældning
Fra : ruth1940
Vist : 569 gange
50 point
Dato : 18-01-04 16:41

Er der nogen der har en shiba inu. hvornår fælder den, Min begynder allerede her i januar at smide en del af vinterpelsen, og det sidste af vinterpelsen,fældes så i maj-juni.Er tid og fældningen rasebestemt?

Hilsen Ruth

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-04 17:33

Jeg mener at have læst et eller andet sted, at en shiba inu fælder 2 gange om året... Så passer det vel egentlig meget godt med en lille fældning i januar og så en grundigere fældning i maj-juni..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-04 18:03

Hvis det er denne hunderace, som du har, fælder den 2 gange årligt
http://www.saijoto.dk/dansk/diverse/informat.htm

Jeg har selv haft en schæfer, den "fældede" kun en gang om året og det var fra januar til december

mvh ans

Accepteret svar
Fra : k.j.k

Modtaget 50 point
Dato : 18-01-04 22:37

Vore hunde bliver påvirket af det Danske vejr, så det med fældeperioder kan man ikke vide sig sikker på. Og min erfaring er da også at langt de fleste hunde fælder hele året.

Karin

Kommentar
Fra : ruth1940

Dato : 19-01-04 08:09

hej
Tak for svarene.
jeg venter lidt med at godkende svaret, da jeg håber der kommer en ind som har en shiba.

mvh Ruth

Godkendelse af svar
Fra : ruth1940

Dato : 31-01-04 09:23

Tak for svaret k.j.k.