/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Jolle på stranden, ok eller ej?
Fra : pdae_01
Vist : 2680 gange
40 point
Dato : 18-01-04 12:51

Hej jeg ville lige høre hvordan og hvorledes at reglerne er omkring det at have sin jolle liggende på stranden, jeg har hørt noget om at man skal være medlem af det lokale bådlaug er det sandt? hvis det er hvad koster et sådant medlemskab normalt?

Pdae

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-04 13:38

Forhør dig i den pågældende kommune, hvor du vil have din jolle liggende.
Regler og evt. priser er forskellig fra den ene kommune til den anden.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : 2243

Modtaget 50 point
Dato : 18-01-04 13:42

Diverse ciater fra naturfredning loven:
Hele loven kan ses på http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20020008529-REGL

§ 22. Strandbredder og andre kyststrækninger mellem daglig lavvandslinje og den
sammenhængende landvegetation er åbne for færdsel til fods, kortvarigt ophold og
badning. Adgang sker på eget ansvar. Det er tilladt kortvarigt at have en båd uden
motor liggende på strandbredden. I perioden 1. april-30. september skal hunde føres i
snor.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-01-04 15:16

Hej pdae_01. 2243, har givet dig det rigtige svar. Jeg kan dog understrege, at landvegetation ikke hører med til stranden, hvorfor du kan have båden liggende der. Iøvrigt er der vist ikke ret mange der går op i det. Der hvor jeg har min båd liggende i sommerhalvåret, er der nok 25 både foruden min. Jeg har haft min båd liggende der siden 1977. Den ligger der iøvrigt også om vinteren nu - også sammen med en del andre både.

Hej fra alka

Godkendelse af svar
Fra : pdae_01

Dato : 18-01-04 15:33

Tak for svaret 2243.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 18-01-04 15:38

Tak selv