/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Albertine Dorthea Wittrock
Fra : 2601
Vist : 1988 gange
300 point
Dato : 18-01-04 12:18

Albertine Dorthea Wittrock født 19 marts 1803 i Sankt Mortens sogn i Støvring herred, Randers amt, og døbt 15 apr 1803 i Sct. Mortens Kirke, Sankt Mortens sogn i Støvring herred, Randers amt, som ælste datter af Ritmester Johan Georg Wittrock og Frederiche Sophie von Arenstorff.
Hvem blev hun gift med og evt. hvor.
På horhånd tak

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 18-01-04 13:13

Hej!
Hvis Ida Albertine er opkaldt efter sin slægtning (faster?), er Albertine Dorthea måske død før 1841?

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Købmager Kvarter, Købmager kvarter, , Pilestræde 91 - 92, 3die sal, 445, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Frederik Christian Wittrock, 44, Gift, , kapitain i 2den lotto 2 bataillon, Randers
Augusta Rosalia Wittrock født Unna, 33, Gift, , ---, Helsingør
Camilla Marie Unna, 18, Ugift, , pensionair, Helsingør
Fritz Gradman, 17, Ugift, , landsoldat, Helsingør
Georg Simon Johan Wittrock, 7, Ugift, , ---, Kjøbenhavn
Hanne Sophie Charlotte Wittrock, 6, Ugift, , ---, Kjøbenhavn
Ida Albertine Mathilde Wittrock, 4, Ugift, , ---, Kjøbenhavn
Frederik Christian Wittrock, 2, Ugift, , ---, Kjøbenhavn
Sophie Høclund, 26, Ugift, , tjenestepige, Kjøbenhavn
Ane Cathrine Nielsen, 20, Ugift, , do., Aalsgaarde pr. Helsingøer

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-01-04 14:41

Her er fra FS. % Albertine Dorthea Wittrock kun datteren Mathilde Wittrock , er det dine.?
Senta

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Johan Georg Wittrock Pedigree

Birth: 07 OCT 1769 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 28 DEC 1813
Burial:

Wife
Frederikke Sophie Arenstorff Pedigree

Birth: 20 AUG 1777 Of Overgaard, , Randers, Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 11 NOV 1812
Burial:

Children

1. Mathilde Wittrock Pedigree
Female

Birth: 10 JUN 1804 Randers, Randers, Denmark
Christening:
Death: 11 MAR 1835
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-01-04 15:22

Mathilde Wittrock bliver gift med Valdemar Engelsted i Odense 1829, det ved du vel?
Det kan være du kan finde oplysninger på denne side
http://www.reventlow.dk/cgi-bin/igmget.cgi/n=reventlow?I18827

Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-01-04 15:40

Prøv at skrive til Submitter:
Tom STRYHN
Kristoffersvej 56 4100 Ringsted
det kan være han har oplysninger om Albertine Dorthea Wittrock , han har om Mathilde Wittrock.
Fra Folketællingen Randers 1801
Johan Georg Wittrog, 38, Ugift, Logerende, Pr. løjtnant ved J.R.L.Dr.,

Senta
Samtlige personer i husstanden

randers, Støvring, Randers Købstad, Randers Købstad, , Østergade 145, 615, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Adam Thuesen, 45, Gift, Husbonde, Skipper,
Mette Jespersdatter, 41, Gift, Hans kone, ,
Anne Thuesen, 15, Ugift, Deres barn, ,
Maren Thuesen, 13, Ugift, Deres barn, ,
Eva Thuesen, 12, Ugift, Deres barn, ,
Mette Kirstine Thuesen, 9, Ugift, Deres barn, ,
Anne Else Thuesen, 7, Ugift, Deres barn, ,
Johan Georg Wittrog, 38, Ugift, Logerende, Pr. løjtnant ved J.R.L.Dr.,
Anders Olesen, 38, Ugift, Tjenestefolk, Gårdskarl,
Anders Matthiasen, 65, Gift, Tjenestefolk, Gårdskarl,
Maren Christensdatter, 22, Gift, Tjenestefolk, Tjenestepige,
Anne Rasmusdatter, 24, Gift, Tjenestefolk, Tjenestepige,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-01-04 16:27

Du har vel tjekket kirkebøgerne på nettet, for at se om Albertine Dorthea Wittrock født 19 marts 1803 i Sankt Mortens sogn i Støvring herred ikke er død i 1803.

http://www.arkivalieronline.dk/kirkeboeger/Kirkeboeger.aspx
Senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-01-04 16:50

Til alle.
Alle de indtil nu bragte oplysninger har jeg.
Desvære blev børnene spredt for alle vinde da faderen døde.
Skt. mortens sogn er ikke på nettet og Tom STRYHN har intet på Albertine Dorthea Wittrock desvære.
Mange tak for det hidtid bragte.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-01-04 17:28

Du kan sende en mail til
Fin Nørregaard, Klintegårdsvej 213, 4736 Karrebæksminde, E-mail: klintefin@get2net.dk
han forsker i Randers Amt: Randers - Sankt Morten
det kan være han kan hjælpe dig.
Senta

Randers Amt: Randers - Sankt Morten (FN) - Årslev (EA)
http://home.worldonline.dk/ssf25/hfh_amt.htm#amt13

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-01-04 18:41

Er det en af dine
senta

http://www.dkconsulateusvi.com/HDC/stCroix/1-42/1-42.html

ANN MARIAELIZABETH WITTROG, Grave #40-A "ANN MARIAELIZABETH WITTROG, born Cuming, born the 26th of March, 1803 died the 12th of January 1851."
Senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-01-04 22:47

Til senta

Ja, men hendes fader og moder er et slægtsled længere tilbage.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 300 point
Dato : 22-01-04 14:42

Jeg kan se at Johan Georg Wittrock er gift kort før sin død i 1813 med en Cornelia Engelsted , er det den samme Wittroch der var gift med Frederiche Sophie von Arenstorff, hvis, ville jeg prøve at spore Cornelia Engelsted i folketællingerne fra feks. 1834 det var en mulighed for at ????Albertine Dorthea Wittrock evt. er at finde sammen med Cornelia Engelsted
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedige

Male Family
Event(s):
Birth: 07 OCT 1769 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death:
Burial: 28 DEC 1813

Marriages:
Spouse: Cornelia Engelsted Family

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Film Number: 458589
Page Number:
Reference number:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-01-04 18:12

Til alle.

Jeg har fået oplyst hvor hun var og døde som aftægtskone.
Familiehistorien kom igen til at passe. Hun giftede sig langt under sin stand og derfor ville familien ikke have noget med hende. Ak ja sådan var det den gang.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-01-04 19:00

Det er altid rart at vide at Familie'historien stemmer .
fortsat god dag
Senta

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 07-06-04 09:11

Tak for svaret senta.

Tak også for Jens Jacobsen