/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
lus
Fra : grausen
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 18-01-04 10:29

Hjæææælp vi er plaget af lus hos et af børnene.
Vi har vasket med diverse produkter der er i handelen og vi har kæmmet og kæmmet, men de vender tilbage.
Jeg har hørt mange gange at shampoo med teatreeoil skulle kunne holde dem væk, men en forespørgsel hos frisøren gav følgende svar:
hos nogle virker det, hos andre ikke.
Jeg ville høre om nogen herinde har et godt og brugbart råd til hvordan vi holder "krybene" væk
Vi har selvfølgelig også skiftet sengetøj, puttet kamme, børster osv i fryseren, men det tyder meget på det drejer sig om gensmitte for hun kan have en kort periode helt uden og så er de der igen.....
Håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 18-01-04 10:34

I og med hun har perioder uden, og så får det igen, kunne det godt tyde på at deter en ekstern kilde der giver hende lus.

Har i overvejet hvilke nadre steder end i hjemmet hun kan få det?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-04 10:46

Hvad med den nye opfindelse lus-af hedder den vist som sættes på støvsugeren Mvh Sune Ps det skal jo også være i hele hendes omgangskreds der sættes ind mod det feks i skole sfo eller hvor hun nu kommer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-04 10:55

Har du læst denne side http://www.miljoeogsundhed.dk/artikel.asp?artikelID=4178&kategoriID=546
Her frarådes teatreeoil.
Smitten kan jo komme fra et barn i den institution, som han hun opholder sig i.
Har du gjort dem opmærksom på problemet?

mvh ans og god jagt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 10:55

Nogle gode råd her : http://search.netdoktor.com/query.html?col=dkpuball&pw=650&la=da&nh=10&q=&qt=lus&base=nd&I1.x=12&I1.y=10

Hvis ikke hele URL'en kommer med, må du kopiere den op i adresselinien på din browser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 18-01-04 10:57

Ja vi har skam overvejet hvor hun kan få dem fra........
vi har også underrettet skolen og den nærmeste omgangskreds hver gang vi har behandlet, men lige fedt hjælper det åbenbart........
Vi kender godt lusesnapperen, som den hedder, og den bruger vi også i dagene efter vi har behandlet med shampoo for at være sikker på at få evt. nyudklækkede.............

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-04 11:08

Smitten må komme fra et barn i skolen. Din datter er så meget modtagelig for lus. Kunne I ikke aftale en aflusningsdag med forældre til de elever, som din datter går i klasse med og evt. SFO.
I det link, som jeg henviste til anbefales almindelig shampoo med balsam. Aflusning efter hårvask.

mvh ans

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 18-01-04 11:14

Ans
jo ideen er god nok, jeg tvivler bare på at alle forældre tager det alvorligt, for vi har jo gentagne gange givet besked på skolen hvor børnene så har haft seddel med hjem, men nu læste jeg lige der er "lusebekæmpelsesdag" den 31, så det vil jeg tro skolen igen anbefaler til forældrene, men jeg vil da lige nævne det når jeg underretter skolen i morgen om at vi har haft "uventede gæster" igen..........

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-04 11:54

grausen
Ja det er jo ikke alle forældre, der gør noget ved det. Måske læser forældrene slet ikke de meddelelser, som eleverne får med hjem.
"lusebekæmpelsesdagen" den 31. Ja det læste jeg godt, men mange lus kan udklægges inden da.
Prøv at overbevise læreren om at det er et stort problem for Jer. Læreren kunne jo foreslå at eleverne "øvede" sig (hjemme). En lille hjemme opgave!
Hvor gammel er din datter?

mvh ans

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-04 12:28

Hej Grausen

Har selv været igennem lusehelvede, i en periode over 3-4 mdr. Problemet for vores vedkomne var at jeg kæmmede min datter og behandlede hende med luse shampoo og mig selv. Problemet var at hun blev smittet i børnehaven hvergang hun var lusefri. Så jeg blev så træt af at vi havde lus hele tiden, at jeg tog emnet op til forældre mødet. Jeg bad forældre om at behandle dem selv og deres børn med luseshampoo og balsam og bad dem om at kæmme deres børn hveranden dag i en periode over 2 uger. Jeg bad om om at bare gøre det til en vane at kæmme deres børn en gang om ugen, så hvis de skulle have nået at få lus, ville det ikke nå at brede sig.

Efter mødet i børnehaven gik det væk.. Så jeg ved hvad du går igennem.. Hvid ikke luseshampoo virker så prøv balsam. Det jeg gjorde med luseshampooen, var at jeg fugtede håret meget lidt og kom shampoo i og lod det sidde i, i 30 min. Det er meget mere effektivt end de fem min...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 18-01-04 12:30

P.S. Tal med alle i omgåes og tal med dit barns institiution om at gå i behandling imod lus..

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 26-01-04 11:36

Tak for svaret gisele.