/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Maxtor Personal Storage 5000le
Fra : jay_jay
Vist : 453 gange
500 point
Dato : 18-01-04 10:06

Hejsa,

Håber sq der er nogle der kan svare "Hjælpe" mig med dette spørgsmål. Det kan godt være, at jeg kommer til at virke som en blondine .oO(Er jo kvinde), men her kommer det.

Jeg har fået en Maxtor personal storage, men kan ikke koble den til min pc. Når jeg indsætter den i USB porten sker der NADA. Jeg har følgende svar på mit problem.

1. Mine USB porte virker ikke (Der står i enhedshåndteringen at de virker korrekt??!!??)
2. Mine USB porte er mindre end 1.1 (Hvordan finder man ud af hvilken type ens USB port er??)
3. Der står i "requirements" at man skal have en "pentium II" eller senere. (Jeg har en AMD Duron Processor??)

Hvis der er nogle der kan lette min frustration, så ville jeg blive meget glad; Jeg har simpelthen siddet dag ud og dag ind og prøvet ALT, og det irriterer min "røv"

Enten giv mig en løsning, eller fortæl mig sandheden - Den virker IKKE til min "lorte" computer .oO(Som er fra FØR 2. verdenskrig - Er sikker på det er den første prototypen af Commador 64'eren )

På forhånd tak

Mvh
JJ

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-01-04 10:31

http://www.maxtor.com/en/products/external/personal_storage_5000/personal_storage_5000dv/
Jeg ved fra min forrige puter at AMD processorer ikke er gode til billedoverføring i bl.a Messenger,men håber du kan rage noget frem du kan bruge i mit link,der står højt og tydeligt bl.a at det skal være,som du selv skriver ,P 2,såååå desværre ,tror jeg

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-04 11:48

Kører du win 98
Har du en CD-rom til din maxtor.
Emesen.

Kommentar
Fra : jay_jay

Dato : 18-01-04 12:08

Jeg kører XP - og ja men den ligger derhjemme - Har driveren på HD'en...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-04 13:55

Altså, skær lige situationen ud i pap, jay_jay. Du har en slags extern harddisk, som du bruger på 2 computere: Når du er ude, og når du er hjemme?
Og en CD-rom, som du har installeret på begge computere? Og er der så ingen af computerne, der kan få harddisken til at virke?? Undskyld mine uintelligente spørgsmål.. Jeg ER faktisk blondine..

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-01-04 14:55

System Requirements
Windows Macintosh
Pentium II-class equivalent processor or later iMac®, Power Macintosh® G3 (Blue and White), or later model
Windows® 98SE, Me, 2000 Professional, or XP Mac OS 9.1 or higher, or Mac OS X version 10.1.2 or higher, including Jaguar
CD-ROM drive CD-ROM drive
32 MB RAM or more as required by Windows 32 MB RAM or more as required by Mac OS
Available FireWire/1394/i.LINK (OHCI-compliant) or USB 1.1 or 2.0 port Available FireWire/1394/i.LINK (OHCI-compliant) or USB 1.1 or 2.0 port
Internet connection (for system updates) Internet connection (for system updates)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-04 15:02

Når du kører XP har du alt hvad der skal til for at køre USB HD.
Men det kan være du skal bruge den CD-rom som fulgte med.
Er der noget på den HD eller er den tom.
I XP diskhåndtering kan du evt. se din HD og formatere den.
start>hjælp>diskhåndtering>den viser hvordan.
I diskhåndtering kan du se din USB HD (håber jeg)
Emesen.

Kommentar
Fra : jay_jay

Dato : 18-01-04 15:21

BIRGITTA: Den virker på computeren derhjemme UDEN problemer.....

OFA: Er godt klarover hvilken requirements der er påkrævet

EMESEN: Jeg har nu kigget på diskhåndteringen, men den er IKKE rigistreret. Den driver jeg har her, ER fra den CD-rom. Jeg har siden jeg skrev spørgsmålet, fundet ud af at det nok er mine USB-porte der ikke virker, selvom de står registreret som "VIRKER KORREKT" i enhedshåndteringen.... Det der er så !sjovt" ved det hele er; Der er i alt 4 USB porte på computeren, men kun tre af dem virker. Når jeg så kobler HD'en til på den som IKKE virker, så skriver computeren "USB-ENHED BLEV IKKE GENKENDT" - I alle de andre porte sker der NADA.....

Mvh
JJ

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-01-04 15:28

Hvis du godt er klar over, den kræver minimum Pentium 2 og du roder med en AMD ,hvad er så problemet??

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-01-04 15:32

NB
Har selv i sin tid bøvlet med AMD til forskl ting,men måtte overgive mig

Kommentar
Fra : jay_jay

Dato : 18-01-04 15:58

OFA: Fordi den fungere FINT på computeren derhjemme - Hvilket OGSÅ er en AMD ...!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-04 16:09

Den port hvor den siger ikke genkendt - sæt den i der.
Enhedshåndtering>der vises den med gult ?>h-klik>egenskaberDriver>opdater driver>
Lad den lede på din CD-rom.
I øvrigt er det mærkeligt at XP ikke selv vil indstallere når du sætter USB HD til.
Den burde poppe op ned i højre hjørne.
for du sætter den vel først til efter at have startet comp
Emesen.

Kommentar
Fra : jay_jay

Dato : 18-01-04 16:18

EMESEN: Jeg har prøvet alt det du skriver... men den vil ikke... Jeg har lige fundet et sted hvor jeg kan opdatere min BIOS driver.... Det vil jeg prøve, for at se om det skulle være det der er galt... Når jeg har prøvet det, så vender jeg tilbage...

Ind til videre - Tak for hjælpen

Mvh
JJ

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-04 16:24

Hov - jeg kommer lige i tanke om filsystemer.
Hvis du hjemme på XP kører med NTFS og på den du kører med nu har FAT32, så kan du ikke læse nogen HD.
NTFS kan læse FAT32 men ikke omvendt.
Emesen.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-01-04 16:25

Enten giv mig en løsning, eller fortæl mig sandheden - Den virker IKKE til min "lorte" computer .oO(Som er fra FØR 2. verdenskrig - Er sikker på det er den første prototypen af Commador 64'eren )

AMD har vel forbedret deres processorer siden 2 verdens krig,din derhjemme er vel af nyere dato,min var fra ca 87-88

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-01-04 16:30

Undskyld 97-98

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-04 19:09

amd's pendant til P2 hedder k6. En duron er sammenlignende med en celeron, altså nyere. Når der står systemkrav P2 så gælder det osse for en tilsvarrende AMD processor. Så altså skulle din AMD virke!

Kommentar
Fra : jay_jay

Dato : 18-01-04 19:50

Har nu opdateret BIOS, hjalp NADA....

EMESEN: Hvordan fanden finder jeg ud af om den er NTFS el. FAT32 styret *GGGGG*

OFA: Denne her er købt for godt 2 år siden - Jeg holder stadig på at der er noget i vejen med mine USB porte... Og kan ikke finde nogle nyere Drivers til den.....

TEDD: Det gør den også der hjemme, men ikke på mit arbejde.... *SS*

Mvh
JJ

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-04 20:44

H-klik på dit drev (C:) >egenskaber>fanen generelt> der står hvilket filsystem drevet bruger. Der kan godt være flere filsystemer på samme comp
Eks.:
C: NTFS
D: FAT 32
E: Fat 32 ell. NTFS (flytbar disk eks. USB)
Der flere mulighedder
Det har ikke noget med selve filen at gøre, men bare den måde filerne lægges på.
Emesen.

Kommentar
Fra : jay_jay

Dato : 18-01-04 21:40

EMESEN: C-drev = NTFS • D-drev = FAT 32

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-04 22:41

Så er det ikke derfor du ikke kan læse USB HD.
Den comp du sidder ved - er du ikke administrator - måske derfor.
Der må være noget galt med USB, for i win 2000 / XP skal den poppe op og fortælle at du tilslutter noget og evt, bede om en driver.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-04 22:43

Lige en ting.
Din USB HD har kørt på en comp med XP
Du har også lagt nogle filer ind i den.
Emesen.

Kommentar
Fra : jay_jay

Dato : 19-01-04 10:33

EMESEN: Jeg er administrator på min arbejds computer.....

USB HD'en har været tilsluttet på 3 forskellige computere. 2 af dem med XP og 1 med Win NT. Alle fungerer og kommer frem uden problemer. Og der har været filer på USB HD'en hver gang (Foruden allerførste gang self.)

Det må være de "skide" USB porte der er noget galt med.....!

Mvh
JJ

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 500 point
Dato : 19-01-04 11:06

En af mine kamerater's onboard usb stik virkede heller ikke så jeg smed dette pci kort i hans pc,nu er han oppe og køre igen,du skal selvfølig have en ledig pci slot på dit bundkort,drivere indstalleres først og så kortet.

http://www.gate2prices.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H007969
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-01-04 11:10

han havde iøvrigt kun usb 1.1 og nu har han usb 2,en 40 dobling af data overførelsen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-04 12:43

Tja - måske er det manse9933's forslag, som er den eneste løsning der er tilbage.
Sådan et USB 2 kort er ikke så tosset, for den bruger jeg selv, og du kan sagtens sætte udstyr til med USB 1, for USB 2 er bagud kompatibel.
Held og lykke med Manse9933's løsning.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-01-04 13:06

jeg har selv et kort i hver af mine to pc'er,der hver har 4 onboard usb 2,så har jeg sat et pci kort i hver med 4 udvendige usb 2 og en intern usb 2 port,hvor jeg har sat et frontpanel på den ene pc med 3 usb stik på,så jeg mangler ikke usb indgange,der nok at ta af.
21 stk på to pc'er.wruuuu m m m m
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-04 17:00

Manse9933.............................hvor kobler du den ekstra strømforsyning til.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-01-04 17:05

kortet får strøm fra pci slottetet,vis det er det du mener,
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-04 17:08

Joke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-01-04 17:18

jeg skal komme efter dig du der du.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-01-04 18:40

..............................
der/\ emmesen.

Godkendelse af svar
Fra : jay_jay

Dato : 22-01-04 11:42

Tusinde tak Manse9933.
Jeg købte den ovenstående slot og DAMN hvor det fungerer nu

TIL ALLE JER ANDRE: Også et tak til jer, for Jeres gode forslag....

Mvh
JJ

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-01-04 06:17

selv tak

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 24-01-04 07:46

Jeg har to harddiske som har formatet RAW hvilket gør at jeg ikke kan komme i forbindelse med dem. Der findes et program til at rette "fejlen". Kender nogen det program, og kan jeg får det?

Mvh.
LSF