/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Kan Netkort bruges som modem?
Fra : Razzy89
Vist : 314 gange
20 point
Dato : 17-01-04 21:51

Kan mit 10/100 netkort bruges som modem?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-04 21:56

Nej det kan det ikke så skulle jeg da ha misforstået et eller andet .Det er kun til at lave et samarbejde mellem flere pcere

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-01-04 22:01

Et Modem er en 28 el sædvanligvis 56KB forbindelse hvor man install modemforbindelsen med en CD rom fra den udbyder man nu vælger,et netkort bruges til ADSL forbindelse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 11:13

Modem og netkort er to forskellige ting. Der findes dog, så vidt jeg ved, modem der også har en 'netdel' og derfor kan bruges til begge dele.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : moest

Dato : 28-01-04 11:37

Et modem er normalt en slags oversætter, der oversætter den digitale transmission fra din computer til et lydsignal der kan sendes på en alm. telefonlinie og omvendt når der modtages noget.
Forkortelsen MODEM står for MOdulering/DEModulering
ISDN-"modem" er en alm misforståelse, fordi det ikke er et modem, men en terminal adapter (TA) og fungerer lidt i stil med en router(dog er en TA ekstremt simpel i forhold til routeren). Betegnelsen opstod i forbindelse med salg af ISDN-linier og så var det jo nemmerefor en sælger at kalde en TA´er for et MODEM som de fleste havde hørt om, frem for at forklare folk hvad det var de reelt havde med at gøre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:21

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>