/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad skal jeg huske ved skiftning af kru~
Fra : Mordex
Vist : 520 gange
20 point
Dato : 17-01-04 21:31

Hej.
Jeg skal skifte min krumtap på mandag, og vil vide om der er noget jeg har glemt.
Jeg har, selve krumtappen, krumtapslejer og simeringe, pakninger til hele motoren og kølervæske.
Ser det ud til at jeg har det hele? Eller skal jeg have mere med?
Hvad med så noget som nåleleje og låsering for krydspind? Kan de gamle bruges uden problemer eller skal jeg købe det?
Jeg gider jo ikke stå på mandag med min scooter skilt ad, og så finde ud af at jeg har glemt det ene eller det andet.

En lille ting mere. Hvad skal jeg købe når min kickstarterfod ikke går op igen? Er det fjederen?

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-04 21:36

Det er en god ide med nye låseringe nåleleje ligeså Kickstarteren har nok bare sat sig da den jo nok sjældent bliver brugt såe prøv med lidt olie

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-04 21:37

smør også lidt ved lejer osv når du samler og ikke noget med vold *SS* Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-04 21:38

Hvad er grunden til udskiftningen ??

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-01-04 22:13

1) Kickstarteren bliver brugt hver gang, da mit batteri er dødt efter sidste vinter, og jeg har ikke fået taget mig sammen til at købe et nyt. (det gamle vil ikke lades op, har prøvet)
2) Vold vil ikke blive brugt, da jeg får hjælp af en der kender lidt til det, og han er MEGET omhyggelig og rolig.
3) Den originale krumtap kan nok ikke holde til mit tun så længe. Min Aerox kører ca.95-100 km/t, og jeg har kørt over 2000km på den originale krumtap. Har tilsammen kørt små 3900km. Jeg mener selv at den har holdet længe nok.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-04 22:26

Ok så er den jo i gode hænder og så må du jo helre købe en ny fjeder når du træder kickstarteren ned kommer den så overhovedet ikke op igen eller ?? Hvis den ikke gør og du ikke mener det er rust og snavs det skyldes så er en ny fjeder løsningen Mvh Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-01-04 22:31

Hej igen Sune.
Den kommer kun ca. halvvejs op igen. så det er måske fjederen?

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-04 22:34

Måske men det kan du jo først finde ud af når du får skjoldet af så du må hellere have en fjeder klar til mandag Mvh Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-01-04 22:38

Ok.
En ny fjeder og så selvfølgelig låseringe og nåleleje. Nålelejene skal være racing, ikke? http://www.thansen.dk/products.asp?c=203823256&n=899100222#xy Vil de her være gode nok? Det er nemlig de eneste jeg kan nå at købe på mandag.

Mvh,
Mordex.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 30 point
Dato : 17-01-04 22:45

Det ser helt godt ud .Det er meget vigtigt at det er solidt har selv lige en popcorn til rep der knusket rullelejet i stempelpinden og derved ødelagt stempel cylinder og krumtap så det er en vigtig detalje samt at rense olieledningen når den nu er ae Mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-04 22:48

Husk nu at få skiftet krumtappen midt i alle gode råd.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 16:23

Hej.
Sunowich, gider du ikke at gå ind på http://www.west-import.dk/ og tjekke om den krumap jeg har bestilt ikke har nålelejer? Gå ind på Yamaha Aerox og find krumtappen fra Italy Racing special til 1299,- og se om der ikke medfølger nålelejer. Hvis du gider.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 16:23

Ok. Der mangler lige et T.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 02-02-04 23:41

Tak for svaret Sunowich.