/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
http://www.konkurrencesvar.dk hvad synte~
Fra : Uffe29
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 17-01-04 20:55

Nu er der sket lidt siden sidst http://www.konkurrencesvar.dk/

Siden er dog stadig i den spæde designfase

Der kan dog tilmeldes til nyhedsbrevet

******Hvad syntes i******

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-04 20:57

Lidt for stærke farver.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-04 21:01

Den gule farve er alt for hidsig (ligner en børneside til tegning)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-04 21:09

Så får du den ... he he :

Citat
Fatal Error: No DOCTYPE specified!
I could not parse this document, because it does not include a DOCTYPE Declaration. A DOCTYPE Declaration is mandatory for most current markup languages and without such a declaration it is impossible to validate this document.

You should place a DOCTYPE declaration as the very first thing in your HTML document. For example, for a typical XHTML 1.0 document:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">
<head>
<title>Title</title>
</head>

<body>
<!-- ... body of document ... -->
</body>
</html>

For XML documents, you may also wish to include an "XML Declaration" even before the DOCTYPE Declaration, but this is not well supported in older browsers. More information about this can be found in the XHTML 1.0 Recommendation.

The W3C QA Activity maintains a List of Valid Doctypes that you can choose from, and the WDG maintains a document on "Choosing a DOCTYPE".

..og denne modbydlighed :

Citat
And the Results Are...

CSE HTML Validator Professional v6.01 generated 8 error messages, 15 warning messages, and 28 other messages when checking this web page. These problems may damage this web page's search engine rankings as well as cause viewing problems for visitors. It is highly recommended that any problems be corrected.

ACCESSIBILITY INFORMATION: Of all the messages generated, 3 messages had to do with accessibility. While this page did not generate any accessibility errors or warnings (Congratulations!), it is very likely that there are opportunities to improve this web site's accessibility. Consider reviewing this web site for accessibility issues. CSE HTML Validator can help.

Lang vej igen uffe30

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 17-01-04 21:14

hvor mange mon der tilmælder sig ca 2 spam mails omdagen ?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-01-04 21:19

fox_mulder..... på 3 dage 50 personer og siden kan endnu ikke findes i søgemaskiner osv. så det skal nok blive et hit....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 21:50

Det første du viste var faktisk mere proffesionelt, lånt eller ej. Jeg savner den der flotte ternede baggrund.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 17-01-04 21:52

ja men den spammer vel heller ikke inu !!!

men held og lykke med det aligevel...
Verden vil bedrages og folket bliver spammet ligemeget Hvad.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-04 21:59

BjarneD -> Den fra TV2 ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-04 22:05

tile.gif ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 22:05

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-01-04 22:06

Jeg syntes også meget bedre om den grå netbaggrund, du oprindelig havde.
Den mørkegrønne farve, du har valgt nu, får den gule til at fremstå alt for skrigende.
Og sikke dog et kikset logo oppe til venstre.
Fjern kvindehovedet og tilføj i stedet dit slogan for siden"
- fx på flg. måde:

KONKURRENCESVAR.DK
- stedet for vindere

Måske var det en idé at skrive sloganet med "håndskrift"?
Derved ville det blive mere iøjnefaldende uden at fylde for meget.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-01-04 22:14

PS! Måske kan du hente noget inspiration på denne side:
http://www.freefiles.dk/modules/news/
Det er dér jeg har idéen med det håndskrevne slogan fra.

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-04 01:25

Alt for hidsige farver-ikke rart at kigge på-prøv at dæmpe det lidt(meget)
mvh Valentin

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 09:27

Som de andre siger : Lidt hidsige svensker/brøndby farver

Prøv at læse lidt om farver her og tag højde for hvordan øjet opfatter farver : http://susanne.list.person.emu.dk/farvel.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-01-04 10:04

Den gule og den blå får jeg svært ved at lave om da den er lavet udfra en template...

baggrunden har jeg igen lavet om *G*

Rellom, det vil jeg da lige kigge på...... men så må jeg lige kigge efter en der kan lave det for mig *G*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 10:33

Nej ikke svært. Du ændre bare farver der i dit HTML dokument, hvor der står bgcolor="..."
Se de farveægte HTML og Web farver her : http://www.w3schools.com/html/html_colors.asp

Du ville også være bedre tjent med at vælge farver i et externt CSS dokument. Du ville så kunne ændre farver på alle sider i et snuptag

Kig på CSS i kurset her på kandu.dk nederst i det blå felt til venstre eller her : http://www.w3schools.com/css/default.asp

..eller her : http://html.dk/tutorials/css/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-01-04 10:49

molokyle.....
Der er du ved at være ude i noget som ligger frem i tiden, men ikke lige nu.... havde det været sådan så havde jeg ikke bygget ud fra en template

Men omkring farver så er det egentlig ikke det store problem mere.... i den originale var der mange kanter og hjørner som var gif-filer, men dem har jeg fjernet da de gav skævheder hvis man i IE angav store skrifttyper....

Jeg vil da lige kigge på farverne

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-01-04 13:10

arj..molokyle....

Den går sgu ikke lige an.... http://www.konkurrencesvar.dk/index2.html

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-01-04 13:11

jeg tænker selvfølgelig på det gule rundt om tekstfeltet

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-01-04 13:13

Men jeg tror faktisk en grøn istedet for blå er vejen frem http://www.konkurrencesvar.dk/index3.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 13:19

Broken link uffe30

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-01-04 13:25

havde glemt at overføre.....virker nu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 13:31

Rundt om tekstfeltet? Der ændre du i .button's background-color: #FFCC30; ved at skrive noget andet i <STYLE>...</STYLE> CSS'en øverst i maillist.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-01-04 13:35

Nej det er bygget om med gif'er
http://www.konkurrencesvar.dk/images/cid.gif

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 13:39
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 13:42

Iøvrigt må du da forholdsvis problemfrit kunne tilpasse grafiske elemeter i PhotoShop eller lign.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-04 10:16

uffe30 -> Er dette tip http://kandu.dk/dk/tip/6324 noget for dig, når du skal promote siden?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 19-01-04 11:59

kanon solokyle

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-04 20:15

Hej
Prøv lige at tage et kig nu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-04 21:10

Ja ja uffe30 -> Du mangler nu stadig : <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Så enhver fornuftig code validator kan tolke din kode

Bortset fra det,kan jeg bedre lide dit nye logo i øverste venstre hjørne, end det 'gamle'

</KLÅGE MÅGE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-01-04 21:33

Ja, logoet er blevet meget bedre.
Men pop-up-vinduet er en dårlig idé.
Lav hellere et link, som hedder "Tilmeld dig" - så vil du også få
fat i alle dem, der har en pop-up-stopper.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-04 21:51

Ps. Det er også rart for øjet med den neutrale grå baggrund du har nu

Det gør siden mere rolig nu, på trods af 'Brøndby Farverne'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 01-02-04 08:07

ja det eneste du har som de andre ikke har er udelukende at du ikke medtager premier under 500 kr ellers er der jo intet nyt under brøndbys farver....

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-02-04 12:52

Så er der luget godt og grundigt ud....jeg opretter lige et nyt spg

tilfældigt tal: 13 (kommentar nr 13 får point)

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 14-02-04 12:53

Tak for svaret Alle