/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
er jeg bare dum eller hva´??
Fra : renekure
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 26-03-02 11:44

Når jeg går ind i binære grupper og henter et indlæg af en vis størrelse (feks 450 Kb) så få jeg bare en masse underlige tegn i min newsreader. Hvordan gemmer jeg "dette" som en fil på min computer. Har også set, at der tit postes mange filer, der så åbenbart skal samles til én fil - men hvordan.

Alt dette er måske meget indlysende for mange af jer - men, please, del jeres viden med mig.
Jeg er helt blank på nyhedsgrupper - har indtil nu holdt mig til "Kandu.dk" - det er da til at finde ud af

René

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 11:50

In dk.edb.internet.software.mail+news, renekure wrote:

>Når jeg går ind i binære grupper og henter et indlæg af en vis størrelse
>(feks 450 Kb) så få jeg bare en masse underlige tegn i min newsreader.
>Hvordan gemmer jeg "dette" som en fil på min computer. Har også set, at
>der tit postes mange filer, der så åbenbart skal samles til én fil - men
>hvordan.
>
>Alt dette er måske meget indlysende for mange af jer - men, please, del
>jeres viden med mig.
>Jeg er helt blank på nyhedsgrupper - har indtil nu holdt mig til
>"Kandu.dk" - det er da til at finde ud af

Det ville hjælpe en hele del hvis du fortalte os hvilken newsreader du
bruger...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 26-03-02 12:56

Sorry - Jeg bruger Outlook Ekspress under Win98SE - men har også lige snusset til Xnews - Men resultatet er det samme i begge newsreadere - derfor troede jeg at det var uden betydning hvilken newsreader jeg brugte - Sorry

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 13:01

Tue, 26 Mar 2002 10:44:30 GMT, "renekure" <renekure.news@kandu.dk>
wrote:

>Når jeg går ind i binære grupper og henter et indlæg af en vis størrelse
>(feks 450 Kb) så få jeg bare en masse underlige tegn i min newsreader.

Det ville nok hjælpe på hjælpen, hvis du røbede, hvilken newsreader,
du bruger.

hilsen pl

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 13:21

Sorry - Jeg bruger Outlook Ekspress under Win98SE - men har også lige
snusset til Xnews - Men resultatet er det samme i begge newsreadere - derfor
troede jeg at det var uden betydning hvilken newsreader jeg brugte - Sorry

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 13:47

In dk.edb.internet.software.mail+news, René Kure wrote:

>Sorry - Jeg bruger Outlook Ekspress under Win98SE - men har også lige
>snusset til Xnews - Men resultatet er det samme i begge newsreadere - derfor
>troede jeg at det var uden betydning hvilken newsreader jeg brugte - Sorry

I OE markere du alle dem som har noget med emnet at gøre, så går du op
i Message --> Combine and encode (de danske navne skulle ligge tæt på)

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-02 14:20

Og hvis vi snakker zippede filer (pakkede), så skal du have hentet winzip for at pakke dem ud...

Er det derimod Mp3 er de lige til at afspille i winamp.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 14:05

"René Kure" <rene@kure.dk> skrev:

> Sorry - Jeg bruger Outlook Ekspress under Win98SE - men har
> også lige snusset til Xnews - Men resultatet er det samme i
> begge newsreadere - derfor troede jeg at det var uden
> betydning hvilken newsreader jeg brugte - Sorry

Hvad version af Xnews har du prøvet? Almindelige binære indlæg
bliver afkodet automatisk - hvis der er flere og de skal samles kan
det gøres med F4. Prøv at kigge lidt i manualen - den omtaler også
multipart binaries.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
XNews: http://xnews.3dnews.net/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 18:22

Lars Stokholm wrote:
>
> In dk.edb.internet.software.mail+news, René Kure wrote:
>
> >Sorry - Jeg bruger Outlook Ekspress under Win98SE - men har også lige
> >snusset til Xnews - Men resultatet er det samme i begge newsreadere - derfor
> >troede jeg at det var uden betydning hvilken newsreader jeg brugte - Sorry
>
> I OE markere du alle dem som har noget med emnet at gøre, så går du op
> i Message --> Combine and encode (de danske navne skulle ligge tæt på)

Du bør da lige have et forslag om Forte Agent, den koster ganske
vist lidt, men er meget bedre.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - allways hope for the best

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 18:25

In dk.edb.internet.software.mail+news, Erik G Christensen wrote:

>>>Sorry - Jeg bruger Outlook Ekspress under Win98SE - men har også lige
>>>snusset til Xnews - Men resultatet er det samme i begge newsreadere - derfor
>>>troede jeg at det var uden betydning hvilken newsreader jeg brugte - Sorry
>>
>>I OE markere du alle dem som har noget med emnet at gøre, så går du op
>>i Message --> Combine and encode (de danske navne skulle ligge tæt på)
>
>Du bør da lige have et forslag om Forte Agent, den koster ganske
>vist lidt, men er meget bedre.

Klart

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-03-02 18:04

In article <3CA0AE22.10A941D1@fjernpost1.tele.dk>, Erik G Christensen
<egc@fjernpost1.tele.dk> wrote...
> Lars Stokholm wrote:

> Du bør da lige have et forslag om Forte Agent, den koster ganske
> vist lidt, men er meget bedre.

Og Microplanet (Super)Gravity. Er gratis, meget nem at hente binært
materiale med, og kan hentes her:

http://lightning.prohosting.com/~tbates/gravity/

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.
Address is not munged.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-04-02 21:54

Lars Stokholm wrote in
news:e9r0augal91epulo6eoaep5638bq85qs23@4ax.com:

> I OE markere du alle dem som har noget med emnet at gøre, så går
> du op i Message --> Combine and encode (de danske navne skulle
> ligge tæt på)

Jeg lavede på et tidspunkt denne her:

http://home.worldonline.dk/~palle/OE/combine.htm

- da jeg syntes der kom mange spørgsmål om det.

--
Palle