/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tuning & ALU Fælge
Fra : executor
Vist : 574 gange
50 point
Dato : 17-01-04 17:03

Jeg er på jagt efter noget tuning til min Hyundai Getz 1.6. Jeg tænker på sports knaster, luftfilter, sportsudstødning (der ik larmer) osv. Jeg har ik kunnet finde noget på www.autoatlas.dk

Hvor store nogle alu fælge kan jeg sætte under den? Orginalt sidder der: 175/65 R14. Jeg har tænkt mig at sætte: 195/45 R16 på den, kan det lade sig gøre.

VH

executor

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 18-01-04 11:24

Du kan godt få 195/45 R16 på din vogn, du kan også få 215/40 R16 på. Her er en tabel hvor du kan se hvad der kan lade sig gøre. Ang. tuningsdele er jeg lidt på bar bund lige nu, men jeg vil prøve mig frem og se om ikke det kan lykkes. http://www.sds.dk/sider/omregnpv.html

Kommentar
Fra : badhabit

Dato : 18-01-04 19:28

jeg ville spørge her: http://www.vmax.dk

Kommentar
Fra : executor

Dato : 19-01-04 20:52

Jeg har lige været ude i BilDillen i Hjørring idag. Og de sagede at jeg ik kunne sætte 195/45 R16 under bilen. De mente at dækne ville komme til at gå ud over skræm kanterne.

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 20-01-04 12:56

Det skal du ikke tage så tungt, der blev sagt det samme da jeg satte 17" på min Peugeot. Du må faktisk også gå op i en 17" iflg denne side- http://www.bigwheels.dk/.

Kommentar
Fra : nicki22

Dato : 07-02-04 12:23

Kig inde på www.my-hyundai.dk
Der er en getz med 17 tommer fælge og en 30 mm sænkning det passer fint!