/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk Diagnostic
Fra : kender_du
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 17-01-04 15:42

jeg har problemer med Format c: af div harddiske Bla. Maxtor, IBM, Westen Digital, er der ikke et programm der kan diagnostic div harddiske, og evt. nul stille dem, efter format c:

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 15:53

Prøv at gå ind på de respektive producenters hjemmesider, De har ofte nogle tools som kan anvendes, men du skal nok ikke bytte rubdt på dem
Hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-04 16:14

Nu ved jeg ikke hvad du mener med nulstille, og med hensyn til format, kan du lave nøjagtig den samme formatering i Dos som du kan i Windows, hvor du højreklikker på drevet og klikker format.
Men ellers kan du jo kontrollere dine drev ved at højreklikke på et, og i egenskaber funktioner kan du sige undersøg nu.
Men hvis du vil have undersøgelsesværktøjer, kan du gå til denne side der der har værktøjer der undersøger alle hardiske:
http://www.sysinternals.com/
Her er mere viden:
http://home19.inet.tele.dk/perth0/byg_faq.htm#Jeg%20har%20installeret%20en%20ny%20harddisk,%20men%20min%20PC%20kan%20ikke%20se%20alle%20MB
http://www.bootdisk.com/
http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/original.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 16:56

Hej.
Hvis du køre skandisk for du en dianose af drevet bagefter.
dog er jeg heller ikke lige med på hvad det vil sige at nul stille.
Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 16:58

ooops - scandisk var hvist det samme som palle mente med undersøg nu.
sry :X

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 17:05

Ja jeg kanheller ikke være sikker på hvad "kender_du" mener, men man kan ved hjælp af en disktool fra producenten af HD lave en wipe så e letere beskadiget HD bliver fin igen hvilket jeg har prøvet med flere forskellige mærker.
Sectrorfejl bliver fjernet (hvis muligt) og disken kører flot, men man kan nemt ødelægge HD hvis man ikke følger anvisningerne, og det var det jeg mente og troede at spørgsmålet gik på.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 17:13

Kan man ikke fjerne Sectrorfejl (hvis muligt) via F-disk?
så er man jo fri for at d/l yderligere software.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 17:16

Med fDisk går du bare ind og ændrer på opsætningen af HD som for eksempel Master Boot Record der styrer partitionen og opstart.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-04 17:23
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 17:26

>>>Manse9933 - SÅDAN, men er det ikke alt for god service

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 17:38
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 17:41

BjarneD>man skal være god ved folk,så er de gode ved dig en anden gang,måske

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 17:44

forøvrigt så har jeg alle disse tool's på en cd,jeg bruger når fammilie og venners HDD'er skaber sig,så får HDD'erne nogle tæsk .
Manse9933

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 17-01-04 17:46

køre du xp, kan du bare gå ind i computeradministration. Der inde kan du håndtere dine diske, på nøjagtig samme måde som du gør med "partion magic" :)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 17:55

>>>Misteryman - Det er nu ikke helt rigtigt, men XP kan nu ikke gøre hvad de små disktools kan og jeg kan se af Manse9933's indlæg at han har de samme erfaringer som jeg og har man oplevet en HD der hverkan kan køres med diskdefrag eller scandisk på grund af fejl på "surface" så er de små programmer som et mirakel.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 18:03

sysmantec's Norton Disktools har gjort underværker med defekte disks for mig
Mvh KoL

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 18:14

jeg har reddet nnogle stykker(HDD'er)men det er ikke alle der kan reddes,når der er badcloster's på en HDD,så kan man ikke defrak/chkesk/fejl finde over flade problemer med windows,en defrak kan f.eks. tage 14 timer for at defragmentere og en formatering kan tage lige så lang tid,en af mine venner havde prøvet at formatere/indstallere på en HDD med en badcloster på 16kb og
det tog 10 timer,indtil jeg kom med min vidunder cd og reddet han HDD,den stakkels mand havde gået og revet sig i håret i 10 timer,derfor kalder vi ham ham nu kojak
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 18:20

jeg har en bad closter i mit tastatur,så jeg må have mit spanskrørs Utiliti frem og opdrage det lidt
Manse9933

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 18:23

>>>Manse9933 Bad closet eller bad cluster

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 18:31

et closet skal der trækkes ud i efter brug ellers bliver det fyldt bad clusters(brun arm) og det lukter ikke særligt godt du skal ikke komme her og lære mig noget for jeg kommer fra et hjem med closet
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 18:33

fyldt med

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 18:37

clusters på dansk> brun arm,jeg er "skide" god til engelsk så kom ikke her og bliv væk
Manse9933

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 18:43

Ja det er svært at følge med der

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 18:45

Og det er noget "lort" at have en bad cluster på sin HDD og i sit closet,så for s.... nu må jeg hellere få fjernet det billede du har skabt i min hjerne BjarneD,damed.
Manse9933

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 18:48

skal jeg nu have skyld for det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 19:08

Jep,du er en styk gut,jeg havde lidt nok hjerne i forevejen og nu er den smule jeg har kun fyldt med "lort" og det er "skide"irreterende,så det er din skyld,ja det er
Manse9933
Du kunne bare lade være med at nævne ordet closet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 19:14

ja nu tør man slet ikke tænke på hvad man ellers kan sætte i gang, som ....eehh det går nok ikke

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 19:17

hehe :D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-04 20:31

..eller måske endnu bedre : http://tucows.tdconline.dk/harddrive95_default.html

</MOL=OKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-04 20:35

Skal du formatere, så se her : http://www.how2format.com/index.php?howtoformat=harddisk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-04 20:47

>>>>MOLOK... MOLOK... MAK MAK MAK
Kender i den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-04 21:00

Molok Molok mak mak mak mak..: Den du' du'ed heller ikke !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-04 21:03

Selv så simpel en ting, som at fuldfører en sætning ku' jeg heller ik' finde ud af !

</MOLOKYLE>

Ps. Tro på det

Godkendelse af svar
Fra : kender_du

Dato : 28-01-04 16:52

Tak for svaret Manse9933.

jeg fandt et program der rettede min fejl på disken
tak for denne gang

Kent