/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Flydene pakninger!!!
Fra : Caam2
Vist : 1093 gange
250 point
Dato : 17-01-04 12:41

Hvis man vil bruge flydene pakning til bundpakning, hvor mange grader skal det så kunne tåle???
Jeg er ved at være godt træt af de alm. pakninger, vil derfor prøve med lidt flydene. Jeg er nu kommet i tvivl
om hvor varmt der egentligt bliver ved bundpakningen. Det flydene pakning jeg har står der +250/+300 grader på, men er det egentlig nok????? Hvad bruger i andre.
Ps. Det er til en Puch Maxi k.

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 17-01-04 12:47

Lidt oplysninger:Vedvarende elastisk silikone tætningsmasse til motor, gear og karosseri.
Temperaturbestandig fra -50 grader til +250 grader - kortfristet til +300 grader.
Hindedannelse efter få minutter
Indhold: 100 gram.
Vulkaniseringstid ca. et døgn ved 1,5mm

Dur det ????

Kommentar
Fra : pahus

Dato : 17-01-04 12:51

Så varm bliver din motor ikke så det kan du rolig bruge. Husk at rense pakfladerne rene med feks. benzin eller
fortynder først, ellers vil det flydende pakning ikke holde tæt. Der skal kun påføres et tyndt lag, da halvdelen af det overskydende bliver presset ind i motoren.

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 17-01-04 12:55

Men er det bedere end de alm. pakninger????

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 17-01-04 13:38

jeg vil ikke bruge flydende pakning ved cyl., den slags er godt til resten af motoren hvor den skal tætne for olie, men jeg tvivler meget på at det kan holde til den kompression som kommer. Måske man kan få en forstærket alu pakning, lidt ala toppakningen.

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 250 point
Dato : 17-01-04 23:05

Jeg ville ikke umidlbart råde dig til at bruge flydedene pakning til bundpakning, da det er meget vigtigt at pakningen sidder præcis som den skal, da du ellers kan være uheldig og miste kompression, eller i værste fald hvis den ikke holder ordentligt, få pakning ned i krumtapshuset hvilket ville være meget uheldigt...!

Køb du hellere en ordentlig pakning med metal kerne, den skal nok holde!

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 18-01-04 12:23

Køb du hellere en ordentlig pakning med metal kerne, den skal nok holde!

Hvor kan de fåes, jeg kan ikke finde dem på nettet.....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 18-01-04 13:41

Well... Min lokale scooter shop havde dem (han er så desværre lige lukket)... Men de pakninger Thansen.dk sælger holder også fint, hvis de bliver behandlet ordentligt, altså bliver sat ordentligt på og bliver spændt ordentligt fast og ikke skal af og på hele tiden...!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-04 15:01

Har aldrig hørt om metalkerne i bundpakninger, men så må de da kunne fåes et sted?
Flydende pakning er lige så godt alle steder, på nær til topstykke (meget kraftig varme) og hvor der kræves tykke pakninger (Vibrationer, isolering, som ved studs for karburator)
Flydende pakning er også godt, hvor metaloverfladerne er ujævne/ridset, og kan bedre fylde ud, hvor feks. en bundpakning på 0,4 mm ikke kan "give sig".
Den er også billig, og kan hurtig lægges, hvor krumtaptoppen er udfræst, og kræver at den orginale pakning tilskæres.
Den findes i mange varianter, hver med deres egenskaber, og Thansens er ikke de bedste.
Ulempen er at den kun kan bruges en gang, hvor en alm bundpakning, der smøres med olie på cylindersiden, slipper let og ikke går i stykker, og derfor kan bruges igen. Ligeledes er ulempen at når man skraber flydende af, sprænger den, så stumper let ryger ned i krumtaphuset.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Caam2

Dato : 18-01-04 15:44

Tak for svaret Jon. Beholder sgu de alm. pakninger. Jeg har købt en racer kobling, men kan ikke få gribehjulet til kickstarteren til at holde... Nogle gode råd....Hvordan gjorde du ???