/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
tips :::Microsoft lader web-hul stå åben~
Fra : technet
Vist : 455 gange
500 point
Dato : 17-01-04 08:35

hvor mange ad jer der er på kandu kender til Microsoft beta tester ???

fordi jeg spg er fordi har lige læst dette tip ( Microsoft lader web-hul stå åbent)

og er der andre her på kanalen der er betatester for microsoft ???

og ikke mindts kan i selv finde fejlen ??

for jeg har kendt den i ca 6 mdr
men nu er win xp jo snart ude og en ny win model inde ,,, men den ligner do trodsalt winxp meget

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 510 point
Dato : 17-01-04 08:57

At være betatester og/eller have kendskab til huller er to vidt forskellige ting.

En del af en evt. betatest-aftale vil som regel medføre at evt. fejl og mangler skal rapporteres direkte til (og KUN til ) dem man tester for... Den nye Windows vil uden tvivl være uden de huller man allerede kender til i Windows XP -- men der vil altid komme nye huller straks gamle huller er lukket...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 17-01-04 11:41

Jeg har arbejdet på PCèr siden 1983. Da hed de Commondore 8052, og havde en processor på 80 kilo
Jeg anser mig selv som superbruger, men har aldrig været tester for microsoft, men dog for andre programmer. Af princip tror jeg alt internet er farlig. Derfor bruger jeg aldrig kreditkort på nettet. Vi har router med indbygget firewall, og derudover har vi Norton Internet Securiti 2004, som vi stoler meget på.
Så min opfattelse er, at alting er fyldt med huller, og måske flere end eksperterne kender til, og derudover kommer der lige nye programmer, som så har nye huller o.s.v. Jeg tror aldrig man kommer dette problem 100% til livs.
Man kan prøve som vi gør, men diverse sikkerhed, men dette er vel heller ikke 100%.

mvh
jms

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-01-04 13:17

Indledningsvis er jeg heller ikke bata-tester, og spørgsmålet er hvor mange i DK der overhovedet er det.

Jeg ville dog installere en sådan version på en helt seperat pc, netop grundet de fejl der nødvendigvis måtte være på en beta-version.
Jeg tvivler dog på, at microsoft har lukket dette hul selv i betaversionen. Meget tyder på, at "man" åbenbart selv skal finde hullerne, men omvendt er hackere blevet bedre og bedre til netop at finde hullerne, og får man stoppet et, ja så finder man med garanti et nyt.

ellebye

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 17-01-04 13:30

jms og ellebye >> Helt enig. Det var også derfor jeg skrev som jeg gjorde... Der eksisterer ikke nogen 100% sikre løsninger...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Godkendelse af svar
Fra : technet

Dato : 18-01-04 18:33

Tak for svaret h_blunck.