/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
USB stik med infrarød port - virker det?
Fra : hr.lom
Vist : 1061 gange
100 point
Dato : 16-01-04 23:03

Jeg læste et sted at der var en der anbefalede et USB-2-IrDa (infrarød port) til data overførelse fra PCtil mobil telefon, er der nogle der ved om det dur'.
Jeg har en Alcatel 735.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 16-01-04 23:24

ja det funker til min nokia
mvh granslam

Accepteret svar
Fra : jyttejo

Modtaget 110 point
Dato : 16-01-04 23:57

Det funker til min ericson t610. thansen.dk har til 398,00kr. +chip IR infrarødport til
kr.349,00.held og lykke,fra jyttejo. ,-)

Kommentar
Fra : modify.dk

Dato : 17-01-04 20:10

tjaaa.
Den koster kun 199 DKK inkl. moms hos www.modify.dk

Kommentar
Fra : JM1989

Dato : 19-01-04 23:32

Jeg har en tele magen til din og jeg kan sige at det virker helt perfekt.
så du kan rolig købe dig et ir usb stik.

Kommentar
Fra : hr.lom

Dato : 20-01-04 14:49

Tak til JM1989. Jeg har købt usb stikket men kan ikke få det til at virke. PC'en kan ikke finde telefonen. Havde du selv samme problem eller hvordan gjorde du? ( Den røde lampe lyser konstant og den blå blinker, betyder det noget? )
VH. Hr Lom

Kommentar
Fra : JM1989

Dato : 20-01-04 15:11

du kan se om ir porten er installeret rigtig hvis du højer klikker på denne computer og der efter egenskaber så står der noget om systemet ope for oven står der enhedshåndtering den skal du klikke på. hvis der er et: ? eller et: ! foran porten er den ikke installeret korekt.
men den blå knap burde ikke blinke det gjorde min ikke.
prøv at se om usb stikket er koblet rigtig til. Hved du overhovedet hvordan man bruger usb stikket???

Kommentar
Fra : hr.lom

Dato : 20-01-04 18:50

Ir porten er rigtig installleret der stå der i enhedshåndteringen.
USB kan jo kun sidde på en måde.

Kommentar
Fra : JM1989

Dato : 20-01-04 20:15

ved du hvordan du bruger ir både på computeren og på mobilen

Kommentar
Fra : hr.lom

Dato : 20-01-04 23:44

Jeg har et program der fuldte med mobilen, og der skal jeg "setup connetion" mobilen. Jeg vælger infrarød og lægger mobilen foran "dimsen" men intet sker.
På mobilen er jeg gået inder under "Hændelser" ig "Infrarød"

Kommentar
Fra : hr.lom

Dato : 20-01-04 23:55

Rettelse: ikke Hændelser men Værktøjer.

Kommentar
Fra : hr.lom

Dato : 25-01-04 00:00

Har sendt IrDA'en tilbage og købt en anden. Den virker.

Godkendelse af svar
Fra : hr.lom

Dato : 06-04-04 09:23

Tak for svaret jyttejo.

Kommentar
Fra : jyttejo

Dato : 06-04-04 20:17

Tak for point hr.Lom. Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe dig.
Medvh. jyttejo.