/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstart af comp - 2 Windows?
Fra : Currant
Vist : 448 gange
25 point
Dato : 16-01-04 22:35

Hej...

Jeg har kun een WinXP installeret på min computer... Men pludselig en dag da jeg startede min computer op kom der en menu hvor jeg skulle vælge imellem to "ens" Windows XP... Nå, men jeg geninstallerede for at løse problemet - men den bliver ved med at påstå at jeg har to installeret... Hvorfor ved jeg ikk! Hvis jeg vælger den nederste sker der ikk andet end at der kommer en masse fejl i "dos-tilstand"...

Hvordan kan jeg fjerne den ene fra "menuen", så den bare starter op uden jeg skal vælge eller vente 30 sek?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-01-04 22:47

Kontrolpanel - System - Start og genoprettelse

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 35 point
Dato : 16-01-04 22:49

Jeg glemte at det skulle være Avanceret efter system.
Prøv at kigge hvad der står under standard operativsystem og du kan jo sænke ventetiden.
Hvad der eller s er sket er vist lidt svært, men måske nogle kender den.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 16-01-04 23:07

højst sansynligt codec ... download dette codec:
http://nimo.titanesk.com/modules/mydownloads/visit.php?lid=57

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-01-04 23:12

>>>Jonn87 - Codec hvad og hvad skal Currant med downloaden?

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 17-01-04 10:24

Til andre der måske har samme problem - så fik jeg det løst ved at gøre som BjarneD skrev...

Kontrolpanel - System - Avanceret - Start og genoprettelse (Indstillinger) - Rediger... Så åbnes et tekstdokument hvor der i mit tilfælde stod:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Jeg valgte at beholde den som er angivet som default... Dvs. jeg slettede gangske simpelt bare den nederste linie - og nu starter den uden den lamme menu...

Godkendelse af svar
Fra : Currant

Dato : 17-01-04 10:25

Tak for svaret BjarneD.

Jeg har selv tilføjet lidt i et indlæg - hvis det nu har interesse - men tak :)