/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Makro navn ens med genvej ??
Fra : k_m_s
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 16-01-04 21:30

Hvad sker der hvis man laver en makro i eks. Excel og kalder den f.eks. "Ctrl s" som jo er en genvej til at gemme ??
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-04 21:49

Det mener jeg ikke der skulle ske noget ved, da det opfattes som tekst og ikke en ordre.
Men husk lige at holde øje med, om din genvej ikke eksisterer i forvejen, og du ikke kommer til at overskrive almindelige genveje.
Emesen.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 16-01-04 21:49

Og hvordan finder man ud af hvad man kan kalde en makro? Der er jo temmelig mange genveje
K_M_S

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-04 21:53

Hov - du må kalde den hvad du vil.
Men det er hvad du sætter efter Ctrl som betyder noget, og jeg mener den kommer og spørger inden du overskriver, så hold øje.
Emesen.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 16-01-04 21:55

Men hvordan ved Excel så om den skal gemme eller køre makro når jeg taster Ctrl a ??
K_M_S

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 16-01-04 21:58

Undskyld
når jeg taster Ctrl s

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 16-01-04 22:00

Hvis du laver en makro og benytter Ctrl s (save) og du siger ja til at overskrive altså hvis du overhovedet får lov til det af excel - så er det indspilningen i din makro som nu er gældende. Genvejen til save vil være væk.
Emesen.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 16-01-04 22:03

Det er ikke så meget hvad genvejen er til i Excel. (gemme, maker, m.m.) Men hvordan Excel hitter rede i hvad den skal gøre hvis jeg har en makro der hedder Ctrl s. Vil den så "save" eller køre makro??
K_M_S

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 16-01-04 22:05

ok tak for det
Jeg var vist lidt for hurtig med et uddybende spørgsmål.
K_M_S

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-04 22:05

Makro

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-04 22:08

ok - men nu laver jeg en genvej til TV - hej.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 16-01-04 22:10

Tak for svaret emesen.