/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Max str. på Fiat Uno hjul?
Fra : DKpitbull
Vist : 439 gange
30 point
Dato : 16-01-04 20:59

Hejsa, hvad er max størrelsen jeg kan sætte på min Fiat Uno SX 1988 ? fælge/dæk.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 40 point
Dato : 16-01-04 21:03

Prøv hos Fiat eller biltilsynet.
Der kan være flere ting der gør sig gældende.
Dine dæk må i hvert fald ikke kunne gå på skærmene når dine fjedre er i bund

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 21:04

Husk bilen skal synes medmindre de er forhåndsgodkendt til brug på netop din model

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 21:06

På reklamen på denne side er C2. I VTC udgaven kører den med 16" fælge

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-01-04 21:08

Du må have en bog til din Fiat Uno, står det ikke deri? b.la. en betjeningsvejledning. ellers spørg hos Maniche, de reparerer Fiat biler, og også min.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-01-04 06:23

jeg tror godt at den kan magte 17 tommer.det kan godt være at de skraber mod inderskærmen eller selve skærmkanten.
er det galt med skærmkanten som der er ved mange biler, så bare voldtage pisset med et koben.så bliver der plads. det har vi gjort ved mange biler og det fungere fint. hvad gør man ikke for blærerøvseffekten!!
ang. synsindspektørene...tjaee man kører jo ikke til syn med så store ruller hvis det ikke er godkendt.man montere dem igen efter syn.
frygt ikke hvad jens betjent har at sige, hvis man bliver stoppet med ruller i familiepizzastørrelse...det har de heller ikke forstand på..oO

tyskerne kalder iøvrigt 17 tommer for "navkapsler" men selv en tysker får nok ikke moslet 19 tommer ruller på en uno.

Kommentar
Fra : DKpitbull

Dato : 17-01-04 12:14

Jeg tror nok det er 195/50 - 15 de fælge jeg skal vide er.
Altså, om de kan sidde på Uno´en. De er fra en Citroen Xsara Coupe. Der sad de fint

Kommentar
Fra : 25

Dato : 17-01-04 12:34

Man må ikke sætte andre hjul og fælge på bilen, man skal bruge den størrelse som er beregnet til bilen, det er altså ulovligt, dette vil også blive opdaget når bilen skal synes, og den bil fra 1988, skal jo synes hvert andet år. Min Uno er 9 år, og den skal synes hvert andet år. Jeg vil i hvert fald frarråde at ændre hjulstørrelse, fælge m.v.

Kommentar
Fra : DKpitbull

Dato : 17-01-04 23:45

Det tager jo 10 min at tage dem af lol? hver andet år :)

Godkendelse af svar
Fra : DKpitbull

Dato : 17-01-04 23:46

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-04 23:56

Selv tak - det er det vi er her for