/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvor kan jeg få røget mit kød?
Fra : brkalle
Vist : 1579 gange
150 point
Dato : 16-01-04 20:46

Er der nogen der har adresser på en slagter eller røgeri, hvor jeg kan få røget mit kød.
Mvh. brkalle

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-01-04 20:48

Prøv hos din slagter de ved normalt sådanne muligheder
OW

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 16-01-04 20:51

jeg mener at weber har lavet en gril der er velegenet til at ryge fisk kød osv
mvh Granslam

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 20:54

Hej
igen
kik her!!!
http://www.degulesider.dk/vbw/firma/resultat.do?compTrade=r%F8geri&compInf CatID=00025459:00027141&compInfHitTypeID=1

Mvh KoL

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 16-01-04 20:57

Åben søgemaskinen http://www.google.dk/ og søg "røgeri" så er der gode chancer for at finde et røgeri tæt på hvor du bor.
KH

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 16-01-04 20:57

Åben søgemaskinen http://www.google.dk/ og søg "røgeri" så er der gode chancer for at finde et røgeri tæt på hvor du bor.
KH

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 16-01-04 21:09

Hej, det jeg søgte var røgerier der røgede for private, altså nogle mere direkte adresser, rent lokalt rundt omkring. Jeg har også undersøgt hvad der er af røgerier i danmark, men det giver ingen oplysninger om at de røger for private.
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 21:14

Jeg er i den tro at man kan få røget fin fisk eller whatever selvom det er erhverv.
har du prøvet at spørge?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : bornholmkt

Dato : 16-01-04 21:18

Hej brkalle gå ind på nettet på www.fiskesiden.dk De er ved at opbygge en oversigt over hvor man kan få røget fisk i hele landet. Den er ikke så stor endnu, men måske er du heldig.Jeg vil da tro du kan få røget andet samme steder.

Kommentar
Fra : bornholmkt

Dato : 16-01-04 21:19

hej brkalle
jeg glemte at spørge hvor du kommer fra. Jeg kender et godt sted på Bornholm, men det er måske ikke en hjælp

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 16-01-04 21:20

Hej Kool, jeg har spurgt slagterne som røger kød her i omegnen, men de røger ikke af princip for private, SÅ???
brkalle

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-01-04 21:20

Hej brkalle

Min nabo røger selv sine madvarer, fisk og kød. Det gør han ca. hver 14. dag året rundt. Hvis vinden er lidt forkert, så det oser lidt ind i vores have, kommer han altid med nogle lækre smagsprøver. Vi er gode naboer, så det er ok, så gi'r jeg en øl eller 2.
Han har bygget denne:

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=124&a=2552

Så hvis det er noget der interesserer dig, så byg en selv. Jeg bygger selv en til foråret. Der er ikke noget der smager bedre end nyrøget fisk eller kød. Her til jul røg han en hjemmelavet rullepølse. Jeg har aldrig smagt noget så dejligt. Den var lun endnu, da han kom med den.

Hvis du ikke gider bygge en selv, kan du også købe den færdig. Se her:

http://www.dan-grill.dk/Smoke/Smoke-403.htm

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 16-01-04 21:47

Hej bornholmkt.
Jeg har været inde på Fiskesiden men jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal finde noget om røgning.
Hvis du har en adresse på Borholm må du gerne oplyse den her, jeg kommer godt nok fra Fyn, men holder sommerferie på Bornholm hvert andet år i Allinge. Vi fisker også meget, så vi kan måske bruge adressen til at få røget nogle fisk også.
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 16-01-04 22:24

Hej Franksp.
På "Gør det selv" skal man have abonnement for at se siden. Den anden ser da meget godt ud, men er den ikke lidt lille.
Måske skulle man bygge en selv, som du skriver.
Hvor finder man oplysninger om hvordan man bygger en og hvad med røgeopskrifter og alt så noget?
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 17-01-04 00:49

gå på biblioteket og find Kringelsbak bog om rygning der er både opskrifter og mange tegninger på røgovne

Kommentar
Fra : bornholmkt

Dato : 17-01-04 10:49

hej brkalle
jeg beklager at have givet dig en forkert side. Det drejer sig om en side om røgning: http://home18.inet.tele.dk/kalle/startside. Prøv den. Der er et par stykker på Fyn
Hvis du er herovre om sommeren er Nordbornholms Røgeri i Allinge et af de steder du kan få røget. De er utrolig gode til fisk, specielt koldrøget laks og ørreder.På ovenstående side er adresse samt link til side.
Et andet sted uden hjemmeside du kan henvende dig på er Hallegårds Gårdbutik, som laver pragfuldt kød

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 17-01-04 23:05

Hej bornholmkt.
Jeg har været inde på siden som du har skrevet, men den virker heller ikke.
Men jeg prøvede på denne adresse, det er nok den samme
http:home 18.inet.tele.dk/kalle ,den er bare god, måske man selv skulle begynde at røge.
Men har du ikke en adresse på Hallegårds Gårdbutik og et tlf. nr.,røger de for private?.
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 17-01-04 23:09

Hej bornholmkt.
Ups. Det var http://home 18.inet.tele.dk/kalle
jeg er åbentbart ikke bedre til at skrive adresser.
brkalle

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 17-01-04 23:12

Det kokser bare....
Her er adressen
Http://home18.inet.tele.dk/kalle

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 18-01-04 00:21

OK, så prøver jeg igen.
Det jeg søger er adresser og tlf.nr. på røgerier eller slagtere , der røger for private.
Ingen henvisninger, men direkte adresser og tlf.nr.
Skriv dem her på siden eller e-mail dem til brkalle@mail.tele.dk
mvh. brkalle

Accepteret svar
Fra : bornholmkt

Modtaget 150 point
Dato : 18-01-04 10:21

hej brkalle
hvis du kommer til bornholm så kontakt mig på 24237829, så kan du få adressen på Hallegård. Jeh ved han ikke tager noget tilsendt, men kun frisk.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 18-01-04 13:59

i de fleste havne hvor der er fiskere er der også en der har et lille røgeri spør dig for det er flinke mennesker og du vil i 99% tilfælde få at vide hvem der ryger og de er altid villige til at ryge for andre

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 19-01-04 20:02

Jeg har altså fået røget både lammekøller, mågebryster, edderfugle m.v. i vores Super Brugs. Og jeg har ikke engang altid skulle betale for det. De har bare hængt det ind sammen med deres eget kød.

Så prøv bare at spørg i en forretning af dén slags - mon ikke der er nogen der er villige?

Held og Lykke...

Rosekamp

Godkendelse af svar
Fra : brkalle

Dato : 22-01-04 16:54

Tak for svaret bornholmkt.