/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
program til diabetes kontrol
Fra : janh
Vist : 479 gange
100 point
Dato : 16-01-04 19:15

Hej alle i kloge hoveder herinde :)
Findes der nogle freeware programmer til at skrive sine blodsukker tal ind i, eller skal man virkelig ofre en formue på et.
Det skal helst være på dansk da mit engelske ikke er for godt.
jan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 19:18

Skal du bare skrive tallet ind eller skal du lave beregninger

Kommentar
Fra : janh

Dato : 16-01-04 19:23

begge dele

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 19:23

Hvad med et regneark i excel

Kommentar
Fra : janh

Dato : 16-01-04 19:38

det kunne være en løsning, men det er jo lettest med et færdig program, og så skal jeg først lære at lave det og jeg er ikke særlig skrap til det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 19:46

Hvis du har formlen du skal udregne efter laver jeg den da gerne til dig.
Når først den er lavet skal du da kun taste tal ind.
Et færdigt program findes sikkert men det er jo i realiteten også kun et regneark.
Har du ingen formel skal jeg da gerne finde noget til dig (min kone er læge)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-04 19:54

Måske har en af mine koleger et sådant program, men det er vist i forbindelse med den tester han bruger.........................men jeg ved det ikke rigtigt, og jeg kan ikke sige det før på mandag.---------så et lille måske.
Emesen.

Kommentar
Fra : janh

Dato : 16-01-04 19:54

jeg har hentet et program fra www.flexdesign.dk det ku se sådan ud da det kan alt hvad man har brug for. jeg er evt. på skype (jhnielsen )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 19:55

Held og lykke med det.

Ellers vend tilbage.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-04 20:00

ok held og lykke.
Emesen.

Kommentar
Fra : janh

Dato : 16-01-04 20:02

det fra flexdesign er en demo og koster 225 kr. så jeg ved ikke rigtig, men sådan et kunne det godt være.
lad høre fra jer hvis i ellers har nogen gode ideer
janhn@jubiimail.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 20:07

Som sagt kan jeg spørge min kone, men så får du først svar imorgen.

Kommentar
Fra : janh

Dato : 16-01-04 20:08

jeg takker og bukker

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-04 20:09

225 kr. er vel ikke så galt, hvis det er godt og du kan jo prøve det først.
En god ting er jo at du også har lidt hjælp via den side du har fundet.
Jeg spørger alligevel min kolega på mandag.
Emesen.

Kommentar
Fra : janh

Dato : 16-01-04 20:18

gerne Emesen
og du har ret prisen er ikke så høj
jan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 20:21

Programmet ser rigtigt ud, men jeg spørger lige sagkundskaben alligevel

Kommentar
Fra : janh

Dato : 16-01-04 20:23

Tak gerne refi
jan

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-04 23:59

OK svar modtaget fra fruen.
Den eneste udregning hun kan se du skulle have brug for er for at beregne insulinmængden. Er det det du gerne vil?
Lægerne bruger det ikke når blot de har din blodsukkerværdi (noget med under 7 tror jeg nok).
Med andre ord - der findes ikke nogle programmer eller andre ting de bruger, så hvis det andet program kan bruges til dit formål er det da de 250.- kr. værd.
Ellers vend tilbage.

Kommentar
Fra : janh

Dato : 17-01-04 00:42

tak din kone
hun har ret men det er også for min egen skyld
jan

Godkendelse af svar
Fra : janh

Dato : 22-01-04 22:40

Tak for svaret refi.
købte et nyt apperat med progam og det hele for 137,50 kr.
hilsen
Jan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-04 22:46

Alletiders -ellers henvend dig igen.....