/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Tænding på virago 535
Fra : flemmingkirk
Vist : 1631 gange
40 point
Dato : 25-03-02 13:35

Hvordan og hvor stiller jeg tændingen på en virago 535

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 40 point
Dato : 25-03-02 18:49

Hej Flemming
Du stiller ikke tænding på din XV 535!!!
Der er elektronisk tænding på din model og dette betyder at du aldrig skal indstille tænding da den er fast fra fabrikken.
Det er kun på gl. motorcykler man stiller tænding.
Har du problemer med den??

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : flemmingkirk

Dato : 25-03-02 21:07

Ok tak for det. Ja jeg har det problem at den kører på 1 cylinder, nr 2 kommer med i ryk, det betyder at den skyder en del ud af udstødningen. Det tyder vel på fejl ved tændingsmodulet så ?? da det er ret kraftige udsættere. (der er 2 nye tændrør i).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-03-02 02:26

"flemmingkirk" <flemmingkirk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:sFEn8.17211$ZI6.714109@news000.worldonline.dk...
> Hvordan og hvor stiller jeg tændingen på en virago 535, '%s')
>

I Haynes manualen "Yamaha XV V-Twins '81 to '96" købt fornylig gennem
www.haynes.com står at læse på side 4A*1:

"The transistorized ignition system functions on the same principle as a
breaker point DC ignition system with the pick-up coil and igniter
performing the tasks previously associated with the breaker points and
mechanical advance system. As a result, adjustment and maintenance of
ignition components is eliminated (with the exception of spark plug
replacement). Models through 1993 use two pick-up coils; 1994 and later
models use a single pick-up coil".

Håber det er svar nok. Jeg kan varmt anbefale Haynes manualerne. De koster
ca. 200 - 250 kr.

Mvh.
Claus Jacobsen, Odder
Virago XV 535
(Erstat 3 med 2 i E-mail adresse for direkte reply)

Kommentar
Fra : flemmingkirk

Dato : 30-03-02 15:56

Jeg takker. Har fundet en fejl ved tændspolen, en løs ledning.