/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gode guitar tabs !!! Kender du nogle?
Fra : skatererling
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 16-01-04 17:16

Hej med jer!

Jeg spiller en del guitar, og så ville jeg bare høre om i evt. kunne tænke jer at bidrage med jeres yndlings tabs ??
akkorder er også lovlige - men husk, de skal være gode!

Mvh. Kasper!

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-01-04 17:18

http://www.mxtabs.net/guitartabs.php

Her burde være noget at rive i.

Jeg synes personligt, at kashmirs sange er mega fede, så dem spiller jeg meget..
De kan fås (i rigtig god kvalitet) her:

http://come.to/papshmir < under Tabz

God fornøjelse med det

Mvh
Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-01-04 19:33

hej igen.. Kunne du bruge mit svar til noget?

Mvh Niels

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 16-01-04 19:43

Spiller selv. Her er lige et par stykker:
http://www.ultimate-guitar.com/
og her et par sange
http://www.metrolyrics.com/

mvh
jms

Kommentar
Fra : skatererling

Dato : 16-01-04 20:31

hey, jeg kender masser af side og de du har sendt til mig Niels er bestemt de bedste så vidt jeg ved. Men det jeg gerne vil have er jeres egen sange, altså din personlige favoritter ! Som du synes lyder rigtig godt på guitar :)

Mvh. Kasper

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-01-04 21:26

Okay:

Kashmir - Kiss Me Goodbye
Kashmir - Miss You (Slight Return) + Miss You
Kashmir - Graceland
Kashmir - Lampshade
Kashmir - Mom In Love, Daddy In Space
Foo Fighters - Times like these (Acoustic version)
The Verve - The Drugs Don't Work
The Verve - Sonny
The Verve - Lucky Man
Metallica - Nothing Else Matters
Metallica - Enter Sandman
Muse - Map Of Your Head
Muse - hyperchondriac Music
Coldplay - Green Eyes
Coldplay - The Scientist

Dette er nok de fleste af mine favoritter, som jeg lige kunne huske..
Håber det kunne bruges.

mvh Niels

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 16-01-04 22:11

Når man spiller guitar, er ens favoritter afhængig af dygtighed.
Jeg startede for enorm mange år siden med at lære The House of the rising sun. Efter at have spillet i band i 13 år, er der andre favoritter. Jeg spiller ikke mere kommerciel, men klimper herhjemme. Primært vanskelige numre. Eks. Mark Knoffler. Why worry, er et meget svært nummer, at spille korrekt. Eller Sultans of swings, med Dire Straits, så favoritter er en smagssag.
Jeg har spillet fra det hårdeste rock, til suppe steg og is, så hvis der ikke er udfordringer i et nummer, gider jeg ikke indøve denne. På det seneste ( her i mit guitar otium ) , er jeg begyndt at sysle med klassisk guitar. Dette er bare ikke lige let at gå til.
Men fortsæt, øv meget, det er det der giver rutinen.

mvh
jms

Kommentar
Fra : skatererling

Dato : 17-01-04 00:14

Jeg har selv spillet i 5 år så jeg kan lidt. Jeg spiller dog ikke i et band, så derfor hjlæper det med lidt kryderi, altså nye
ideer til tabs osv.

Men mange tak for tabsene Niels

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-04 10:47

Det er bare i orden, - god fornøjelse..

Hvis du ønsker at lukke spørgsmålet, Trykker du bare 'accepter som svar' oppe i højre hjørne af den kommentar som du mener er tilfredsstillende..

Mvh
Niels

Godkendelse af svar
Fra : skatererling

Dato : 17-01-04 12:16

Tak for svaret NielsPT.

gode tabs :)