/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Usynlige tabeller og CSS
Fra : kofte
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 16-01-04 15:27

Hejsa

Jeg bruger meget usynlige tabeller i Frontpage2000 til at layoute mine websider. I HTML-kode kunne det se således ud:

<table border="0" width="500">
<tr> etc etc
</tr>
</table>

Tabellens border skal altså sættes til 0 og bredden er 500 pxs. Men hvordan pokker får jeg disse parametre puttet ind i mit style sheet????? Har surfet snart urimeligt meget men ikke fundet svar. Kan I hjælpe?

Venlig hilsen
Claus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-04 15:35

Kode
<style>
table
{
border-style: none
}
</style>

eller :

Kode
<style>
table
{
border-style: hidden
}
</style>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-04 15:38

Læs om border properties her : http://www.w3schools.com/css/css_border.asp

Din bredde må du styre med Dimension Properties : http://www.w3schools.com/css/css_dimension.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-04 16:19

Her kan du se hvordan det også kan gøres:
Først skriver du dit typografiark med hvad der skal være og gemmer det som
blabla.css og du gemmer det enten i roden på FP eller i en mappe.
På din side skal der så stå:
mellem
Kode
<head>
og <link rel="stylesheet" href="../blabla.css" type="text/css">
</head>

Emesen.
Hvis jeg husker forkert håber jeg molokyle retter mig.
En slags prøve på det kan ses her: http://www.hirsenet.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-04 16:26

emesen -> Jeg tror kofte's problem er at; kofte vil slippe for at skrive i alle sine <TABLE> tags, men vil have en fællesnævner. Om så det skal være : Inline, på siden eller i et externt CSS, må være op til kofte

Kofte kunne jo også lave en #TABEL_DATA selektor der kunne sættes ind med ID="..." , men lad det nu ligge.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 16-01-04 16:33

Altså :

Inline :

Kode
<table style="border-style: hidden">

I HTML dokumentet's <head> :

Kode
<style>
table
{
border-style: hidden
}
</style>

Externt CSS gemt som externt.css :

Kode
<!--
table
{
border-style: hidden
}
-->

inkuderet i HTML dokumentet med :

Kode
<head>
<link rel="stylesheet" href="externt.css" type="text/css">
</head>

..i pap

Godkendelse af svar
Fra : kofte

Dato : 19-01-04 09:15

Hej Molekyle, tusind tak for et rigtigt ihærdigt svar

Venlig hilsen
Claus