/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
installationsproblemer
Fra : wi
Vist : 517 gange
150 point
Dato : 16-01-04 14:40

Jeg har reinstalleret win98se efter at have formatteret hardisken.
Der er lydkort og grafikkort onboard og der er ingen PCI-kort monteret.
Computeren bliver hele tiden ved med at lede efter en driver til "PCI communication device".
Hvem har løsningen?

MVH
WI

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 14:43

det er en driver der gør det muligt at kommunikere med pci-slot'ne

hvis ikke du skal bruge dem kan du deaktivere enheden i enhedshåndtering under egenskaber som du finder ved at højreklikke på denne computer.

det er en lappe løsning, men skulle virke.

mvh KoL

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 16-01-04 14:46

Jeg tro at det er de onboard kort der er PCI. så du skal vel bare finde ud af hvad det er for nogle.
Eller også bare lade være med at indstallere dem hvis de ikke bruges ,jeg har selv WIN98SE som køre på en ældre maskine (en COMPAQ) den kan heller ikke finde ud af det ,så hver gang ved opstart spørger den ogå om visse ting ,dem springer jeg over.
Så køre den.
Mvh. Karsten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-04 14:54

Et PCI communication device plejer altså at være et modem eller netværkskort i en PCI slot. Er du sikker på der ikke sidder noget?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 14:58

molokyle: er der ikke oxo drivere til selve pci-bussen?

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 14:59

ok - det ville ikke hedde device

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-04 15:14

Joda. Jeg har en : Intel 823716B PCI- til ISA-bro og en Intel 82441FX PentiumPro-Processor til PCI-bro driver i min enhedshåndtering under : Systemenheder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 15:20

jeg mente nok der var en driver til bussen oxo. Men det kan ikke være den da(Ja- jeg var lidt for hurtig der), sådan en driver ville jo ikke hedde noget med device :P

Jeg vil give Molokyle ret - der må sidde noget i den.
hvis det er uden betydning, så holder jeg stadig på at en løsning ville være at deaktivere enheden i enhedshånteringen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-04 15:25

wi -> Har du en disk til dit bundkort? Prøv at læs drivere ind fra den.

Jeg hælder nu mest til, du har et kort i en PCI slot.

Hvis du har? Så skriv her, hvilken kortproducent og type-/serienummeret, så finder vi en driver til dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-01-04 15:59

Prøv at lade den lede på din '98 CD.
Når du står ved linien med "gennemse" ude til højre:
skriv D:win98 eller D:\win98 og tryk OK
Ellers har du måske en CD-rom som hører til comp
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-01-04 18:03

Hvad med at prøve at installere AIDA- systemoplysningsprogram, det virkede for nylig til at finde et ukendt netkort.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Jeg er enig med molokyle det lyder som et modem
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 20-01-04 13:23

Den pci, er det under pci multimedia device?

Kommentar
Fra : wi

Dato : 20-01-04 13:24

Beklager min lidt langsomme reaktion; men weekenden blev lidt lang.
Maskinen har tidlegere kørt med internt modem og senere netkort. Alle pci-kort er nu ude og intet hjælper.
Aida32 er rigtig god. Det viser "fejlene" og ved ? skrives der IRQ 00 delt og port E000 - E03F , hvis det siger nogen noget.
Jeg kan oplyse, at jeg har en tilsvarende maskine uden omtalte driverproblem.
Kan bundkortet være i uorden.

MVH
WI

Kommentar
Fra : wi

Dato : 20-01-04 13:29

I enhedshåndtering står det under "Andre enheder" med ? og undertekst PCI comunication device med ? og!.

Jeg har reinstalleret lydkort og grafikkort flere gange og de virker unden fejl.

MVH
WI

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 13:35

Prøv at resette BIOS ved at vælge Default indstillinger. Gå så ud og fjern driveren under Andre enheder igen og BOOT.

Det kan jo være der er 'gamle' oplysninger om den tidligere opsætning gemt i BIOS

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 20-01-04 13:52

Prøv at deaktiver usb. Den driver du skal have fat i er en-inf fil til - PCI communication device, den bør kunne findes på nettet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-04 14:12

Du skriver at maskinen har kørt med internt modem og det vil sige at modem er indbyggeti bundkortet. Du skal ind i BIOS og deaktivere onboard enheden. DEWn kan være sat op på mange måder, men dy skal typisk ind i avancerede prøv at kigge lidt efter den. På skærmen vil der stå hvordan du skal skifte indstillinger.
BIOS kommer du ind i ved at trykke Del under opstart.
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 20-01-04 20:43

Prøv bare at deaktivere den under enhedshåndtering og hvis det ikke virker så fjern den.

MVH Morten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 20:56

morten_m -> Ja, fint, så kan den enhed bare stå der og æde strøm og generere varme. Miljøsvin

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 21-01-04 12:51

Selv om du ikke benytter dine PCI-slots, bliver PCI-bussen stadig brugt internt på bundkortet, bla. til dit lydkort.

Check din bios om der skulle være noget der hedder onboard modem ell.lign. og slå det fra.

Jeg kan kun anbefale at gå ind på bundkort-fabrikantens hjemmeside og downloade nye drivers til bundkortet og installere dem, hvis dit bundkort er nyere end win98, kan windows ikke finde den rigtige driver.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:16

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : wi

Dato : 05-07-04 09:02

Hej alle, der har besvaret mit spørgsmål.

Beklager at jeg ikke har været "hjemme" i lang tid. Problemet blev aldrig løst. Jeg har set tilsvarende spørgsmål på mange engelssprogede sider, men aldrig noget svar. Maskinen kører tilsyneladende uden problemer - bortset fra "hakket" i enhedshåndtering. Spørgsmål lukkes.

mvh
wi