/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
punkteret termorude
Fra : ockendon
Vist : 5382 gange
100 point
Dato : 16-01-04 12:39

dækker glasforsikringen en punkteret termorude

Kommentar
Fra : IRosted

Dato : 16-01-04 12:51

jeg mener ikke en glasforsikring dækker en punktering, men det kan man læse i forsikringsbetingelserne
hilsen IRosted

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 16-01-04 13:36

En glas og kummeforsikring dækker altid thermoruder.

mvh
jms

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 16-01-04 13:57

Har lige kikket i min egen forsikring som er en udvidet husforsikring. De dækker IKKE punkterede ruder. De dækker kun knuste ruder eller ridset ruder som skal være så ridset at de ikke længere er anvendelige.

Jeg har igennem mit job en ret god forsikring så jeg er 99% sikker på at andre forsikringsselskaber heller ikke dækker punkteret thermoruder.

I øvrigt kan nævnes at en ejerskifteforsikring heller ikke dækker, da de også tager forhold for punkteret ruder under påskud af at synsmanden ikke kan opdage disse ting uden de optimale lys og vejrbetingelser.

Jesper6

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-04 15:12

Forsikring skal indholde en glas og kummeforsikring. Er denne pasus omfattet, dækkes thermoruder. Er der IKKE tegnet glas og kumme, dækker den ikke.

mvh
jms

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-01-04 15:24

En glasforsikring dækker glas der ikke er i hel stand, hvorfor en punkteret termorude IKKE er omfatte af nogen glas- & kummeforsikring - hverken gennem en seperat tegnet glas/kummeforsikring eller gennem en bygningskaskoforsikring. Så det er ikke rigtigt, hvad jmsgruppen skriver.
Hej fra alka

Godkendelse af svar
Fra : ockendon

Dato : 17-01-04 09:40

Tak for svaret jmsgruppen.
   efter at have lest forsikringsbetingelsene, viser det sig at dit svar var riktig. Jeg var på arbejdet da spørgsmålet opstod, og havde derfor ikke papirene foran mig.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-01-04 11:17

Hej ockendon, kan du ikke fortælle os, hvad det er for et forsikringsselskab du har? Pokker gå selv og betale for punkterede termoruder, når man kan få dem "gratis". Hej fra alka

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 17-01-04 11:21

Selv tak, vores dækker også

mvh
jms