/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjernelse af tæppetape
Fra : Nakita
Vist : 4789 gange
100 point
Dato : 16-01-04 11:22

Hvordan fjerner man rester af 10 år gammel tæppetape på et afhøvlet gulv ?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-01-04 11:24

Jeg fjerenede det med sprit, men der skulle også høvles gulv bagefter. Og ikke pga spritten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-04 11:27

Acetone kan fjerne tape.
Hvordan gulvet ser ud bagefter, ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-04 11:28
Kommentar
Fra : popper

Dato : 16-01-04 12:50

Du kan også bruge rense benzin

Accepteret svar
Fra : stormfeldt

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-04 14:30

Acetone og renset benzin er fint nok, og behøver ikke skade gulvet, vi har med held brugt en hårtørrer til at varme det op med, og så kunne vi trække tapen af gulvet.

Hilsen Stormfeldt

Godkendelse af svar
Fra : Nakita

Dato : 22-01-04 23:31

Tak for svaret stormfeldt. Det var bare alletiders.
Det var let at fjerne tapen ved at trække i den efterhånden som den blev varmet op og det bedste af alt var, at der ingen pletter blev på gulvet bagefter.

Hilsen Nakita

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 22-01-04 23:33

Dejligt det kunne hjælpe dig.

Hilsen Stormfeldt