/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bootdisk
Fra : frederikshavn
Vist : 413 gange
50 point
Dato : 16-01-04 01:58

Jeg hae fået fat i 6stk,bootdisk til xp pro,og nu er mit spørgsmål,om man kan få dem brændt over op en cdrom,og bruge den som boot,det ville være lettere op denne måde,hvis man kan,hvordan gør man,og hvilket brænde program skal man bruge

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 02:26

Hej

Normalt starter winxp automatisk op fra winxp-cd'en- hvis den er i, og du vælger at at starte fra cd (der kommer er valg)
hvis ikke det er tilfældet skal man ændre boot rekkefølgen i BIOS.
Så har lidt svært ved at se hvorfor du har brug for boot-disketter.

er der en speciel grund?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 16-01-04 09:05

Hvis hans CD er brændt og ikke er bootable

Ja det kan godt lade sig gøre, men så skal du lave en fil der fortæller CDén hvilken rækkefølge den skal køre filerne i.

/Zerg

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 12:33

hej igen
Hvis cd'en er brændt og ikke bootable, (det vil sige pirat)
vil det nemmeste nok være at d/l en ny pirat af winxp som er bootable . ik?
eller endnu bedre - køb en orginal :)

Kommentar
Fra : nathan

Dato : 19-01-04 11:36

Uanset om det nu er den ene eller anden "type" XP
kan jeg anbefale at du følger instruktionerne på dette link: <http://www.etplanet.com/download/guides/nero.html>
Så får du lavet dig en Win XP skive der både er bootable samt opgraderet til SP1.
Har jeg selv gjort med min originale win XP og det virker perfekt.