/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kun få stråler ud af bruser?
Fra : Patriar
Vist : 4290 gange
19 point
Dato : 16-01-04 00:40

Jeg har desværre ikke så mange point, men håber der er en der vil hjælpe alligevel

Problebet er at der kun kommer få stråler ud af min bruser.

Er der nogen der har et godt trick til at fikse det?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 29 point
Dato : 16-01-04 00:43

Ja - Hvis det ikke er vandmangel så læg brusehovedet ned i en skål med eddike - så er den klar i morgen tidlig

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 16-01-04 00:44

JA. Køb produktet "Minus kalk", som fås i de fleste supermarkeder. Det er effektivt imod kalk og angriber ikke chrom o. lign.! Det er også godt til al anden slags afkalkning!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-01-04 00:45

Skil den ad og rens hullerne med f.eks. en kødnål, eller læg bruserhovedet i eddike. Kan du ikke få bruserhovedet af, så hæld eddike i en lille plastpose, og bind om bruserhovedet, så det er nede i eddiken.

Eller smid lortet ud og køb en ny bruser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 00:50

Næste Tip
Køb et brusehoved med gummiknopper det kalker ALDRIG til

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 00:53

lidt skrarbere..
Jeg brugte selv eddikesyre, lagde den i blød et par timer - virkede fint

Kommentar
Fra : ramone79

Dato : 16-01-04 07:52

Hvis du vil undgå problemet frem over så køb et brusehovedefilter med silekone ( det var en dansker der fandt ud af at lave brusehovedefiltere med silekone (latterlig parat viden))

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 16-01-04 08:23

Refi og Ram2 har ret. grunden til hullerne stopper til er pga kalk i vandet. Eddike eller eddikesyre er meget effektiv som kalkfjerner. Bruger du eddikesyre skal det dog fortyndes en smule med vand.
held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : Patriar

Dato : 16-01-04 09:31

Tak for svaret refi. Og tak til jer andre også

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 09:46

OK
Det er ikke altid surt at have eddike i huset.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-01-04 19:43

Gl. reklame....

Ordveksling mellem 2 syltede agurker - den ene på krykstave:

Hvorfor er du så rynket og mager?? Ak kære - jeg lod mig ej sylte i Heidelberg Lager.........

SÅ refi har ret, det er surt ikke at ha' eddike i huset

Ram