/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Støj
Fra : Katka
Vist : 563 gange
250 point
Dato : 15-01-04 21:56

Mine naboer larmer om natten, musik skrig og skrål. Jeg har prøvet ørepropper men de virker ikke tilfredsstillende. Har nogen en bedre løsning? (jeg har ikke tænkt at flytte)
Med håb Katka

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 21:58

Tag en snak med de 'støjende'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 22:00

Er du medlem af LLO ? Ellers kig her : http://www.llo.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EagleJunior

Dato : 15-01-04 22:00

Hvis han spiller med åbne vinduer, kan du klage til viceværten eller boligforeningen... men det bedste ville nok være og tage en snak med nabo'en... hvis han altså er til og snakke med.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 15-01-04 22:05

Ja ,ja alt det der er selvfølgelig ikke til at bruge. Det skal være fysiske ting som kan anvendes

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-01-04 22:08

ANskaf Dig En borehammer og bor nogle huller når de syns de gerne vil have ro og spørg dem så om i evt ka lave en aftale fremover*ss* Ellers kan du jo lydisolerer væggen ind mod lydgenen Mvh SUNE

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 22:12

Jeg plejer at støvsuge

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : EagleJunior

Modtaget 260 point
Dato : 15-01-04 22:18

Katka..... Det kan jo ikke passe det er dig der skal gøre noget... Snak dog med boligforeningen og klag..

om ikke andet kan du købe nogle høreværn hos Harald Nyborg eller Bauhaus....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-04 22:45

Det er svært at lydisolere i blokke, og resultatet er næsten ikke til at forudsige.
Men prøv at snakke med dem rundt om den støjende, så står du ikke alene, men i er måske flere der kan snakke med boligforeningens ansvarshavende.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 22:55

Katka -> STØVSUG ..for dælen : http://www.zulau.dk/vaerktoej/bosch/industristoesugere.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-04 23:02

Molokyle, Katka er i sundhedssektoren og arbejder forskudt, hvis hun klager, siger naboen jo bare, "vi er nødt til at spille højt fordi hun går og støvsuger midt om natten, hun tager ikke en skid hensyn til nogen"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 23:18

pallebhansen -> Lyt til en : GAS 14-20 FRB (Betonstøvsuger) et kvaters tid.

FARVEL... teknofest

Hun ska' selvfølgelig kun hive dyret frem, når hun føler sig generet

Som sagt det virker for mig og min : http://neutrino.phys.washington.edu/~berns/polisher/Polisher_VacuumCleaner_1.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-01-04 00:18

Hør nu her.
Bank på og hør om du må være med til festen. Tag selv et par flasker med, (indhold benzin). Ved passende lejlighed kommer du tilfældigves til at spilde benzinen på gulv, møbler osv. Tænd dig en cigaret med en tændstik, som du tilfældigvís tabe, og wups, alt stå i flammer, og de næste par måneder er det kun håndværkerne der arbejder (om dagen). Spørgsmålet er så, om de støjende naboer i det hele taget flytter ind igen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 01:54

1) lidt dyre, men man kan få lavet ørepropper specielt til dit øre - ligesom dem musikere bruger.
prob er bare du nok ikke hører vækkeuret :X (med mindre du bruger din telefon med vibrator)

2) Hvis du har prøvet at tale med dem og det ikke hjalp - ring til policen og meld dem for husspetakel (eller hvad det hedder)

3) giv dem en pjese om tinitus

4) hvis de "fester" om aftenen eller natten er de nok ikke oppe når du møder ;) så er det din tur til at gøre dig bemærket! Hvis du kører i bil, så kan hornet sætte sig fast osv osv. (så krigen rigtig kan starte)

5) underskriftinsamlig fra alle andre omkringboende - giv den først til dem - bagefter til deres udlejer, eller hvis det er villakvarter - gå rettens vej

6) har de noget strøm udenfor (belysning eller andet), så skrug pæren af og sprøjt (salt)vand i fatningen eller lign., så deres HFI slår fra..
de vil jo nok få gang i anlæget igen - men du har jo oxo mere vand, så til sidst løber de tør for sikringer, og de vil ikke have lys eller lyd (tror ikke der er så sjovt at råbe i mørke)

7) Er det er diskotek der er din nabo, så send brandchefen på besøg hos dem - stensikker lukning!

8) Optag "festen" på video/bånd, vis det til dem, så de kan se hvor dumme de er/hvor irreterende det er for dig
hvis ikke det hjælper, vis det til deres foreldre/komunen som sikkert betaler alle de fester
eller send det ind til DR dukumentar, og få dem til at lave en udsendelse om stride naboer (eller nabo strider)

9) tricky: leg pyroman og brænd hus/leglighed ned -så vil der gå tid før de larmer igen
bliv ikke fanget! kunne være du skulle vente til nytår og "fejl" sende en raket!

10) sov på et andet tidspunkt

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 17-01-04 10:28

Tak til alle for jeres forslag, men det jeg søger er en fysisk ting jeg kan bruge
når de larmer. Det er dog heller ikke hver dag det sker.

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-04 13:05

Hvad helt præcist mener du med : 'En fysisk ting' ?

[hør] ..bare nysgerrig !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-01-04 13:20

En krysantemunbombe?????????????

(eller hvordan det nu staves)

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 17:43

ok fysisk.

Løb en mega hård tur, slut af med et kømpe måltid, og lige på hovedet i seng - så sover du måske dybere.

Tag walkman på med de øreboller som går helt ind i ørene (tag evt et pandebånd undenover, så du sover mere behageligt) og spil så noget roligt sove musik - find evt det gamle bånd med havets lyde.

gå til din læge, og få nogle lette sovepiller.

husk at lukke viduet så lyden ikke er så høj

sæt æggebakker op på vægen (Palle Hansen var inde på det)

Mvh KoL

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 26-01-04 19:54

Tak for svaret EagleJunior. Jeg prøver at købe et høreværn, gad vide hvordan det bliver at sove med det.
Hilsen Katka