/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gamle vidioer
Fra : gamle61
Vist : 285 gange
100 point
Dato : 15-01-04 21:16

vores vidio afgik ved døden , har fået ny DVD , kan det lade sig gøre at få vores gamle vidioer(sølvbrylluo, konfirmation, 60 års fø'sda', og meget mere) lavet om til CD el DVD.
er blevet lidt af et problem for os , vil både holde ved det gamle og have det nye
håber der nogen der kan hjælpe - på forhånd tak - m.v. h. - gamle61

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 21:40

Ja det kan det.
Du skal have dine videoer over på din harddisk (der findes flere programmer til formålet)
Dernæst skal det hele konverteres til vcd (vudeocd) og så kan de afspilles på din DVD

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 15-01-04 23:14

tak for det foreløbige svar , nu mangler der bare at vide hvad for et program og hvordan jeg gør (helst på jydsk , så mit gamle hoved kan fatte det )men vi nærmer os og det er jeg tryg ved hej - gamle 61

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-04 23:28

Ok
Har du et TV kort i din komputer med både in og out (ellers koster det ca 200 kr.)(indeholder normalt også et program til at lagre det du ser på skærmen som videoclip på din computer)
Dernæst kan du få dit fjernsynsbillede ind i din komputer samtidig med du afspiller videoerne.
Når dine videoer er lagret på din harddisk (normalt i .avi format) skal disse konverters til VCD format.
Et passende program til dette kunne være DVD movieFactory. Det kan konvertere forskellige formater, ligeledes kan du redigere filmene.
Så skulle de være klar til at vise på din DVD afspiller (og dermed dit fjernsyn).
Det hele kræver dog meget harddiskplads og TID, men du lyder som om at tid til gamle minder har du nok af.
Husk at den endelige film ikke må overskride 700 MB ( ca 75 min ).
Ellers må du dele den på flere CD-rom da du vel næppe har en DVD-brænder.

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 15-01-04 23:36

Tak for svaret refi.
det var lige det jeg skulle bruge og klart og tydeligt
får fat i min "puttersmed" og får ordnet det der tv-kort, og så er det bare med at komme igang
tak - må der være solskin på din vej - gamle61

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 23:41

Selv tak.
Var glad for at kunne hjælpe.
Er iøvrigt selv jyde
God Week-end