/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor er harddisken??
Fra : martingreen
Vist : 535 gange
50 point
Dato : 24-03-02 19:22

Hejza..

En af mine venner har et lille problem.. Han havde to drev c: og d:
D: er blevet væk, dvs. det er ikke tilgængeligt. (det vises selvfølgelig heller ikke i denne computer=

Nogen løsning på det..

Med Venlig Hilsen Martin Green

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 24-03-02 19:40

Hej Martin
Prøv følgende.
Højreklik på denne computer, vælg Egenskaber, gå til fanen Enhedshåndtering. Klik på + udfor Hardiskcontrollere. Marker Master IDE controller og vælg Egenskaber. I fanen Indstillinger skal du ændre indstillingen fra Standard til: Begge IDE kanaler aktiveret.
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-03-02 19:42

Hej Martin
Prøv følgende.
Højreklik på denne computer, vælg Egenskaber, gå til fanen Enhedshåndtering. Klik på + udfor Hardiskcontrollere. Marker Master IDE controller og vælg Egenskaber. I fanen Indstillinger skal du ændre indstillingen fra Standard til: Begge IDE kanaler aktiveret.
Og så genstarter han bare sin maskine-så skulle den gerne finde begge drev.
MVH Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-03-02 19:47

Har I prøvet at lave en Auto Detection i Bios? Alle løse forbindelse og jumpere er selvfølgelig tjekket? Prøv at pille D drevet helt fra, genstart. Sluk så helt for pc'en og sæt D-drevet til igen og genstart. Er det ikke nok, så lav Detection.
mvh
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-03-02 20:08

On Sun, 24 Mar 2002 18:22:15 GMT, "martingreen"
<martingreen.news@kandu.dk> wrote:

>Hejza..
>
>En af mine venner har et lille problem.. Han havde to drev c: og d:
>D: er blevet væk, dvs. det er ikke tilgængeligt. (det vises selvfølgelig
>heller ikke i denne computer=
>
>Nogen løsning på det..
>
>Med Venlig Hilsen Martin Green

Hvis det er et lille problem tager han backup af hvad han har, sletter
disken med et program fra fabrikanten, og installerer påny. Hvis det
er et stort problem stopper han med at skrive til disken, indtil
problemets natur er kendt.
--
Svend Olaf

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 24-03-02 21:30

Kære Svend Olaf

Ærligt talt så giver du ham en løsning, uden at levere svaret......

Nu er han ikke kommet et skridt nærmere....

Næh Martin... Hvis du har adgang til Partition Magic, findes vist i en shareware udgave, kan du nemt og hurtigt se om der er et d, drev eller hvad der er sket med dette. men vær yderst forsigtig, da man hvis man ikke kender programmet så godt kan lave mere bod end godt er..

Og efter at have kørt programmet og rebootning burde i være oppe og køre igen.....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-03-02 22:24

Er den også "blevet væk" i BIOS?
Hvis ja - så gå ind og ret BIOS.

Mvh
erling
"martingreen" <martingreen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:QEon8.1171$_T4.37695@news010.worldonline.dk...
> Hejza..
>
> En af mine venner har et lille problem.. Han havde to drev c: og d:
> D: er blevet væk, dvs. det er ikke tilgængeligt. (det vises selvfølgelig
> heller ikke i denne computer=
>
> Nogen løsning på det..
>
> Med Venlig Hilsen Martin Green
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>