/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hardisk eller skærm?
Fra : trals
Vist : 332 gange
40 point
Dato : 15-01-04 18:48

Hej
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er et hardisk problem eller skærm problem.
Sommetider fryser skærmen uden vidrer og jeg er nødtil at genstarte pcérn.
Andrer gange står hardisken stille og jeg skal genstarte igen,jeg har haft den til check de kunne ikke finde noget galt med pcérn.Kan det være nogle programmer der driller den.
Der er xp`pro installeret,maxtor 80 gb 5400 rpm,color pro GF 5200 128 mb grafik og 512 MB ram,jeg mener at der er de nyeste driver over det hele.
mvh
Trals

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 15-01-04 18:54

er det en ny pc og skærm ....

Kommentar
Fra : trals

Dato : 15-01-04 19:09

ja

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 20:38

Hm... har du tjekket for spyware på : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trals

Dato : 15-01-04 21:01

jeg tjekkede den for spyware,den fandt intet(jeg var lige nødtil at genstarte igen)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 21:12

Så kunne det godt være problemer med dine RAM. Hvis alle drivere ellers passer til enhederne og der ingen konflikter er..? Ja.. så kunne det godt være en 'syg' RAM kreds ..eller en for høj processor temperatur?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trals

Dato : 15-01-04 21:17

kan jeg selv tjekke både ram og processor?
Er det i bios?

Trals

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-01-04 21:31

ang cpu =Central Processing Unit
processer har jeg været ude for med flere pc at den er for støvet og kan derfor
ikke komme ad med varmen...så tjæk teperatur via f.eks dette program:
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
find den info via
computer-senser

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 21:37

Næ.. eller jo : I nogle nyere maskiner kan man tjekke CPU temperatur. Den skal helst ikke være over ca. 50 grader celsius.

Mht. RAM er der vist ingen anden udvej (hvis du har flere kredse?) end at tage dem ud. Sætte dem i en ad gangen i ca. 12 timer og se om der er problemer. Dvs. prøv med 1. kreds. ingen problemer? Sæt nummer 1 + nummer 2. i. ingen problemer? Sæt nummer 1. + nummer 2. + nummer 3. osv..
Du må teste hver RAM konfiguration ved alm. brug. Det er ikke nok bare at have computeren tændt natten over.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 15-01-04 21:38

Ps. I nogle BIOS versioner kan CPU temperatur tjekkes

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : trals

Dato : 15-01-04 21:58

Tak for dine svar molokyle,jeg vil prøve mig frem
mvh
Trals