/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hjælp til linkksys opsætning
Fra : jjn31
Vist : 374 gange
300 point
Dato : 15-01-04 18:09

Hej

Er ved at sætte et nyindkøbt trådløst netværk op.
Router / Linksys BEFW11S4, "Netkort" Linksys / WUSB11
Jeg har en xp-comp. i stuen som jeg har sat direkte ind i routeren. Den virker fint.
I børneværelset står en comp. med Win-Me og WUSB11. Den får bare ingen forbindelse til routeren,
Selvom signal styrken er ca. 40 %.
Har prøvet at installere config.programmet til routeren, men det skriver at jeg allerede har forbindelse ril internettet,
så jeg skal bruge et eller andet med "browser interface", hvad gør jeg for at ungerne kan komme ud og surfe?

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 15-01-04 18:52

Ti.hi
pludselig virker det...

Men er der noget specielt jeg skal gøre ved opsætningen for at få det til at køre optmalt??

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 16-01-04 08:48

Tilykke med det. Du skal huske at sætte sikerhed på, så ikke andre "Fredløse trådløse" har adgang til dit net. F.eks. naboen.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 16-01-04 09:42

har vist allerede pillet for meget.
var inde at justere noget fra 64 bit til 128 bit, kan ikke huske hvad det hed.
Med det resultal at nu virker lortet ikke.
Det vil sige at den comp i børneværelset viser helt fin signal og den har også fat i accespoint,
men den vil ikke på internettet. og der er heller ingen ip addresser at se når jeg åbner konfig.programmet
til det trådløse netkort.

jesper

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 16-01-04 09:50

det var en indstilling der hed: enable WEP 128 bit Encryption.
Har prøvet at sætte den tilbage til 64 bit, men det hjalp ikke.

jesper

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 16-01-04 09:56

Du har pillet ved WebID. Reset routeren og prøv forfra. Hvis dit trådløse netværk driller kan du starte med omdøbe "gruppenavnet". Så vil de trådløse netkort ikke kunne finde det net de før var tilsluttet og derfor bede om ny tilslutning til det "gruppenavn" de nu kan se. Du kan også prøve at slette de leases der er i din DHCP server. Så er det trådløse clienter nødt til at "bede" på ny.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 16-01-04 10:02

Jeg har prøvet reset af router, det hjalp ikke.
Men jeg vil lige prøve det andet når jeg kommer hjem fra job.
Foreløbig tak..

Jesper

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 16-01-04 14:00

Her prøvet nu, men det hjalp ikke.
Der er godt nok forbindelse mellem WUS'en og routeren, men den vil ikke på nettet.
Kan det være et eller andet der er gået galt i Explore, eller en anden opsætning i
ungernes pc?

Jesper

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 300 point
Dato : 16-01-04 14:21

Har du prøvet at "Forny alle" (På Win98 - Start + Kør + Skriv WINIPCFG og brug programmet) (På WinXP - Start + Kør + Skriv CMD og klik OK + skriv IPCONFIG /renew /all)

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 16-01-04 14:28

skal jeg gøre det på begge eller kun den pc der er probl. med?

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 16-01-04 15:09

Jeg skal i byen nu, men vender frygteligt tilbage imorgen...

Jesper

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 19-01-04 08:47

Det skal kun være den der er problemer med. Du behøver jo ikke "fixe" den der virker!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-01-04 23:04

Hej jjn31

1. Du skal logge ind på routeren.
2. Under Fanebladet "Setup" skal der under "WAN Connection Type" stå PPPoE
3. Under fanebladet "DHCP" skal stå enable.
4. På dine pc'er skal der under "netværk" -> "egenskaber" -> "TCP/IP" -> "egenskaber" stå "modtag IP-adresse automatisk" eller hvad der nu står i den danske version af Windows.
Du skal altså ikke angive nogle IP-adresser selv. Routeren sørger for at PC'erne får tildelt IP-adresser.

håber det var en hjælp
mvh srhansen

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 26-01-04 09:44

Hej

Jeg har lagt xp ind, så nu virker det.
Det går godt nok meget langsom på den trådløse, kan det have noget at gøre med at signalet er svagt?
Eller er der en eller anden indstilling jeg kan "skrue" i for at speede den lidt op.

Jesper

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 27-01-04 07:26

Tak for svaret wilsonweb.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 27-01-04 11:47

Velbekommen og tak for point!