/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
grafik kort
Fra : berthaprop
Vist : 387 gange
50 point
Dato : 15-01-04 17:26

Jeg skal bruge en "how to do" vejledning
Jeg har en gammel com med et grafik kort der er onboard, og nu vil jeg gerne have en ny i for den er jo blevet lidt gammel.

Kan man sætte en ny i?

hvad skal den hedde?

hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 15-01-04 17:33

Er det et nyt grafikkort du vil have sat i?

Hvis din comp er så gammel at du ikke har en AGP port (sort eller mørk port som sidder lige over PCI portene), skal du købe et grafikkort, hvor PCI står tydeligt på kassen.

Har du derimod en AGP port, er det vigtig at du finder en kasse, hvor der står AGP på. Dog er det spild af penge at købe det nyeste nye, hvis din comp. er af ældre dato, da forskellen ikke er mærkbar pga. compens hastighed

Et grafikkort vil "af sig selv" gå ind og "overrule" dit onboard grafikkort.

Du kan evt. prøve med en Geforce II platinum, den passer til de fleste pc'ere

Mvh Chamira c",)

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 15-01-04 17:35

der er ikke AGP port

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 15-01-04 17:40

Ok, men så er det jo bare et PCI kort du skal bruge, denne findes også i Geforce II udgave.

Her skal du dog ikke vælge titanium udgaven! Disse kort kan erhverves meget meget billigt i dag, da de fleste forretninger gerne vil af med dem... men det er et ganske udemærket grafikkort til forbrug/din pc.

Du skal nok prøve dig lidt frem i forskellige butikker, før du finder sådan et kort, men det er simpelthen ikke pengene værd, at købe et dyrt grafikkort til en ældre pc.

Mvh
Chamira

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 15-01-04 17:50

altså. Skal du bruge den til at spille med, så køb en helt ny computer. Det andet rækker bare ikke en meter.

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 15-01-04 17:59

Jeg er fuldstændig enig med ting27

Jeg smed et tip ind for et par dage siden med billige pc'er prøv at kigge her:

www.bjtrading.dk

Kig under computere i øverste navigationsbar => ugens tilbud og discount pc

f.eks.
AMD Athlon XP 2000+ / 128 MB DDR RAM / 40 GB / 52X / 64 MB Grafik (uden skærm) for 2245,-

mvh Chamira

c",)

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 15-01-04 18:00

ok ok jeg går til bekendelse. DA jeg formaterede com. sidste gang kunne jeg ikke finde en driver til grafikkortet og jeg har ikke den fjerneste ide om hvad det er for et kort der sidder i den. Så er det jo nemmer at købe en ny

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 15-01-04 23:55

Hejsa

Prøv at tjekke hvilket "firmanavn" der står på dit bundkort. På firmaets hjemmeside bør du kunne finde en driver til det hele, når det sidder on board.

mvh
Chamira