/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
Mangler fonte
Fra : jmsgruppen
Vist : 760 gange
200 point
Dato : 15-01-04 16:36

Hej, er der ikke en af jer proffessionelle surfere, der kan finde to fonte, jeg kan downloade. Skal bruge dem hu-hej til en opgave, kunden står og rykker mig i ørene og jeg temmelig travlt. Jeg mangler:
MetaPlusBold-Roman Normal
MetaPlusBook-Roman Normal
Ufattelig, man har flere tusinde skrifttyper, og kunden ønsker altid en man lige netop IKKE har.

mvh
jms
Substitutter der ligner MEGET kan evt. bruges.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-01-04 16:49

Hvis kunden selv har den, kan han da bare kopiere den til dig. han må jo kende den et eller andet sted fra.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 15-01-04 16:51

>>>ac
Kunden har den fra sit tidligere reklamebureau. Men kun på skrift og PDF fil.
Vi mangler den her i huset.

jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 15-01-04 16:52

Århh hvor er jeg dum, Skal være til PC, ikke Mac.

jms

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 17:01

Disse fonts hører vist hjemme i framemaker, men jeg kunne ikke finde nogen til download.

Der kom ikke engang nogen ved søgning på : http://www.1001freefonts.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 15-01-04 17:04

<<molo
Der har jeg også prøvet, og en del andre steder, tror jeg har 20 URL med fonte, men jeg kan ikke finde lige dem jeg savner. Måske må jeg gå den tunge vej, ig søge på de CDér vi har med diverse gamle og nye fonte.

mvh
jms

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 15-01-04 17:05

Jeg har fundet noget på http://www.clipart.com/en/search/split?_q=1&im=&show=all&q=MetaPlusBold-Roman+Normal&a=f&q_bw=1&q_color=1&q_gif=1&q_jpeg=1&q_eps=1&q_wmf=1&q_psd=1&q_fpost=1

Jeg ved ikke, om det kan bruges, ellers er der masse af sider på nettet med fonte. Prøve at søge på fonts i søgemaskinerne.

</findovia>

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 15-01-04 17:29

<<findovia
Ja man kan hente dem der, men så skal jeg af med 9,45§
Jeg er jyde, såhh måske findes de GRATIS

mvh
jms

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 17:45

jmsgruppem -> Du skal se, det er nok en copyright'et ting du leder efter, så du må nok spørge om der er nogen der har dem og er parat til at bryde loven ved at sende dem til dig eller lægge dem til download på deres hjemmeside.

Dette er imidlertid ikke lovligt og da slet ikke på kandu.dk, så du må nok bide i det sure æble og op med Port Monéen. Selvom den sikkert er lavet af muldvarpeskind. (Den sér jo aldrig dagens lys!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 16-01-04 08:33

<<<molo
Fonte er noget af det mest kringlede m.h.t. copyright. Jeg ved ikke hvor mange vi har, men bare i Corel Suite pakken er der over tusinde. Nogle gange kan man hente dem frit et sted, men skal betale et andet sted. Nogle gange er de vedhæftet programmer, printer CD o.s.v.
Men det er FAN... sjovt, at kunder altid skal komme med ønsker på lige netop de man ikke har, og så kan man bruge tid på at finde disse, eller substitutter.
Principielt ville jeg ikke have noget imod at betale, men ønsker ikke lige at anvende kredit kort på nettet.

(jysk forsigtighed)
Jeg må se hvad jeg kan gøre.

mvh
jms
nb. indtil nu tak for hjælpen allesammen.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 16-01-04 08:45

det må være nogen (særlige nogen du står og mangler !!! jeg har 15203 fronts`i mit men har kun 2 der hedder noget med meta !!! Tvivler på det er netop dem du mangler !!! er det nogen de selv har fået lavet engang!!!!

og kredit kort på nettet er sq da mere sikkert end at bruge det i et supermarked *GG*

hygge og held og lykke med det

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 16-01-04 09:23
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 09:27

Hovsa
Linket går ikke direkte derhen hvor det var tiltænkt
Søg videre på siden
Der er masser af Meta-skrifter

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-01-04 09:36

jeg tror jeg har fundet dem, men de ligger på bla. emule.
så der lader jeg dem ligge

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 16-01-04 10:51
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 10:56

Hvis du hentyder til min henvisning var det for at sætte svaret i rette spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-01-04 10:25

Tak for svaret refi.
Du er faktisk dn der kommer tættest på.

jms

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 11:49

Selv tak.