/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
ShareReactor S/VCD
Fra : IceCap
Vist : 541 gange
20 point
Dato : 15-01-04 16:04

Hey! Er der overhovedet nogen af jer, der har fået VCD film ned via Edonkey over SR, der har fået dem til at virke med lyd og det hele? Jeg har hentet flere af slagsen, men der er ingen lyd! Nu har jeg mistet tilliden til formatet i det hele taget!

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 15-01-04 16:42

Hejsa

Man kan aldrig regne med 100% download fra ShareReactor, og andre P2P programmer.
Hvis du har mistet tilliden til formatet, samt ShareReactor. Så vil jeg forslå du gå ud og køber filmen/programmerne i de respetive forretninger du er intersseret i. Her er der 100% sikkerhed for at filmen/programmerne virker? (med lyd)

Agent2002

Ps. Har du prøvet andre media programmer til afspilning af filmen. Hvis problemet er det samme der. Er filmen fejl-rippet uden lyd.

Accepteret svar
Fra : peace135

Modtaget 20 point
Dato : 22-02-04 12:48

det kan være du mangler en lyd codecs måske AC3
http://www.glasso.dk/ac3.htm

Kommentar
Fra : Henrique22

Dato : 13-03-04 11:43

Hejsa

Jeg har haft præcis det samme problem som dig med hensyn til lyd på VCD. Hver gang jeg troede jeg havde brændt en perfekt kopi, lagde jeg den i min DVD, med samme skuffende resultat - ingen lyd.

Nu har jeg endelig fundet løsningen. Af en eller anden mærkelig årsag har jeg ikke kunne brænde med digital lyd, dvs. at jeg ikke kunne høre lyd med det optiske kabel som jeg har brugt til at forbinde DVD og forstærker. Så jeg prøvede at forbinde dem med et ganske almindeligt audiokabel og vupti der var lyd.

Men der stadigt er problem. Lyden er jo kun analog hvilket godt kan være rimelig trist at høre på, så hvis der er nogen der har en løsning til hvordan man kan få digital lyd. Så kunne det være fedt.

Håber du kan bruge dette til noget

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 25-05-06 17:04

Tak for svaret peace135.