/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Bluetooth
Fra : Smukke_Ole
Vist : 620 gange
500 point
Dato : 15-01-04 12:24

Hej !

Jeg kører WIN XP PRO og har lige investeret i en CSR Bluetooth dongle med software fra Widcomm.
Der er ingen problemer med at "snakke" med min SonyEricsson T68i telefon, såsom at udveksle visitkort, faxe, gå på nettet o.s.v.
Problemerne begynder først, når jeg prøver at benytte programmerne SonyEricsson Image Editor og MMS Home Studio. De kan ikke "se" telefonen, skønt den er "parret", og kommunikationsmåden er sat til Bluetooth. Jeg har på SonyEricssons hjemmeside set, at man skal indstille portens/portenes hastighed til 9600, men hvordan gør man det ? Hverken i enhedshåndtering eller andre steder, hvor man får vist portene, er det muligt hverken at se eller ændre hastigheden. Kun for COM1 og COM2, og de er jo ikke aktuelle i denne sammenhæng, eller er de ?
Er der nogen, der kan forklare noget "på dansk"

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 510 point
Dato : 15-01-04 12:37

Nej det kan du ikke på en Bluetooth port - det med at sætte hastigheden til 9600 baud. Jeg tror du skal lede efter en opdatering til det software du bruger eller købe et kabel. Du kan evt. prøve at tilslutte den via IR på f.eks. en bærbar for at se om det er softwareen der ikke understøtter Bluetooth.

P.S.
For at sætte egenskaber på hardware, skal du ind i "Kontrolpanel" - "System" - faneblad "Hardware" - "Enhedhåndtering" og her vælger du den enhed du vil ændre egenskaber for.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 15-01-04 12:42

-> wilsonweb
Jeg gider IKKE IR eller kabel. Det sjove ligger i BT. Med hensyn til software har jeg hentet de nyeste versioner hos SE, og den understøtter BT, hvordan skulle man ellers kunne indstille den til det ? som det fremgår af mit spørgsmål.
PS
Dit "PS" er kendt stof

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 15-01-04 15:50

Hej smukke_ole
Jeg har kabel mellem min t68i on den blærbare hvis jeg har koblet op inden jeg tænder maskinen kan den heller ikke finde telefonen så et kabel gør ikke forskellen måsek rækkefølgen du kobler op i

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 19-01-04 16:04

Nu har jeg fundet ud af det: man skal bare have MS Outlook kørende, så finder tlf. og computer hinanden på smukkeste vis, tror jeg nok. Jeg har prøvet et antal gange, og det har virket hver gang

Smukke_ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 19-01-04 22:07

til Qualiman og Wilsonweb

Undskyld min hastige udmelding tidligere på dagen. Det viste sig at være en and.
Her til aften prøvede jeg igen, og så funkede l..... ikke igen.
Så der er stadig point til en klog mand M/K

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 20-01-04 14:52

-> alle !
Nyeste melding: det ser nu ud til, at man kan få skidtet til at funke, hvis man i forvejen starter et program, der hedder EPMWORKER.EXE. Det følger med, når man installerer fra den med telefonen følgende CD.
Der er bare een hage ved det: når man bruger SE's Image Editor kan man kun arbejde i ca 10 min. hvorefter ovennævnte program går ned og forbindelsen ryger.
Det siger pænt undskyld og spørger om man vil sende en fejlrapport til MicrSoft.
Det samme sker, når man under overførsel af et billede på telefonen nægter modtagelse.
Så skal man bare starte EPMWORKER.EXE og SE's Image Editor igen og kan så køre et lille stykke tid igen.
Er der nogen, der har hørt om en evt. nyere version ? Min er 1, 2, 0,857
Håber, der er nogle kloge hoveder, der gerne vil have 500 point

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 21-01-04 14:18

Hej Smukke_Ole
Har du provet at køre den igennem Program Compatibility Wizard som ligger under tilbehør i XP programmerne???

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 21-01-04 15:25

-> Qualiman

Tak for tippet, "but no dice"
Havde prøvet, men programmet dukker ikke ikke op på listen over programmer, det er muligt at ændre kompatibilitetsoplysninger (svært ord !) for.

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 10-02-04 09:09

Tak for svaret wilsonweb.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 10-02-04 10:36

Tak fordi jeg kunne hjælpe