/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Photoshop oversættelse
Fra : henrik_wingaa
Vist : 4837 gange
50 point
Dato : 15-01-04 12:19

hvad hedder lag-indstillingen "overlay" på dansk?

Kommentar
Fra : Johs.S.

Dato : 15-01-04 13:03

overlay = overlapning = lægge ovenpå

Kommentar
Fra : henrik_wingaa

Dato : 15-01-04 13:07

ja fint nok, men der er ikke noget der hedder overlapning i photoshops lag-indstillinger.

Kommentar
Fra : Johs.S.

Dato : 15-01-04 13:17

Ok. I Karbo: fotoredigering fra A til Z - side 7o - findes en god forklaring, synes jeg.

Kommentar
Fra : henrik_wingaa

Dato : 15-01-04 13:49

Hvad skriver Karbo på side 70??

Kommentar
Fra : Johs.S.

Dato : 15-01-04 14:59

layer manager - en slags lagfordelingsleder - til udarbejdelse af f.eks. en collage, det drejer sig om mange siders forklaring, anskaf hæftet kr 59,-

Kommentar
Fra : henrik_wingaa

Dato : 15-01-04 15:38

Kære Johannes.
Jeg har brugt lag i Photoshop i mange år.

Det jeg har brug for at vide er:

Hvad hedder funktionen "Overlay" i lagpaletten i den danske version af Photoshop.

Kommentar
Fra : Johs.S.

Dato : 15-01-04 16:10

har ikke den danske version - så jeg beklager.

Kommentar
Fra : henrik_wingaa

Dato : 15-01-04 16:42

Kan du sige mig hvad "overlay" ligger imellem på lagpaletten, så må jeg kunne regne mig frem.

Kommentar
Fra : Johs.S.

Dato : 15-01-04 17:08

har forsøgt - måske mellem color overlay, gradient overlay og pattern overlay, men er meget usikker på det