/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan laver man Backup af 1:1 Dvd film
Fra : Agent2002
Vist : 486 gange
200 point
Dato : 15-01-04 01:56

Hejsa

Jeg har lige været ude at købe en dvd brænder i dag (AOpen DVD+RW 799.kr i EL Giganten) og
kunne godt tænke mig lidt mere viden omkring backup af dvd film. (1:1)

Hvilke program er det bedste til denne opgave? Er der nogen af jer derude som har et par tricks/guider i vil dele ud af.
I har måske også været nybegynder som mig engang og manglede lige en hjælpende hånd i starten.
Er der nogen programmer som er bedre en andre?

Så kort og godt! Hvordan ripper man en DVD (1:1) step by step

Nybegynderen
Agent2002

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 02:02

Prøv at kigge her http://www.dvdrip.dk/

Kommentar
Fra : kingko

Dato : 15-01-04 02:34

du kan hente dvdshrink det er meget let at bruge

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 200 point
Dato : 15-01-04 10:01

Har du prøvet clone DVD?

ellebye

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 15-01-04 10:02

Eller du kan downloade en trialversion af
http://www.dvdfab.com/
Vær opmærksom på at en trykt dvd kan indholde næsten dobbelt så meget som en brændbar dvd, hvilket betyder at én dvd oftest kommer til at fylde mere end en brændbar dvd.
med dvdfab kan du vælge, hvilke ting features du vil have brændt. Du kan evt. vælge kun at brænde filmen +dolby engeslk sound + danske undertekster og droppe alle menuerne og ekstramaerialet. Desuden skal du være opmærksom på om din brænder kan brænde dvd -R og/eller dvd +R (jeg ved dog ikke hvad det betyder).

mvt
TJ

Kommentar
Fra : m1968m

Dato : 15-01-04 12:44

Hej,
På siden http://www.dvdrhelp.com/guides kan du finde al mulig info omkring dit spøgsmål.
En lille guide omkring dit spørgsmål: En DVD i dag består typisk af 2 lag (dual layer eller DVD9). Disse disks rummer typisk mere data end du kan brænde på en enkelt DVD R skive.
Det findes der naturligvis råd for. Brug DVDDecryptor til at få data fra org. DVD til din harddisc og DVD shrink til at komprimere film data, så de kan brændes på en DVD. Det er let og smertefrit. Kvalitetstabet kan 'næsten' ikke ses.
Du har også den mulighed, at du kan fjerne meneuer og ektra materiale, som typisk fylder en bondegård, og som man aldrig bruger. Hvis du gør dette, er der mere plads tilbage til film data, og du vil ikke kunne se det er en kopi.
Held og lykke.

Mvh.
M1968m

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 15-01-04 16:50

Hejsa

Har lige gennemført min første back-up film, med Clone DVD

Siger mange tak for jeres besvarelser!!!

Agent2002

Godkendelse af svar
Fra : Agent2002

Dato : 15-01-04 17:02

Tak for svaret ellebye.

Lige et spørgsmål angående programmet.

Har du haft fejl meddelser, når du har lavet en ISO-fil med programmet. (kan ikke læse fil.....m.m.)
Jeg har prøvet hvor jeg var igennem ca. 67%. herefter poppede der en fejl op, at en fil ikke kunne læses.?
Er det måske fordi dvd`en er fedet eller har et par små riser.

Agent2002

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-01-04 20:17

Hej

Indtil nu er svaret nej. Både cd-ere og dvd-ere er "gået" direkte igennem.
Det var egentlig min svigersøn der gav mig programmet og sagde jeg skulle præve det og det har jeg kun været glad for.
Jeg har så gjorj det at jeg har købt en "løs" dvd-drev så cloningen foregår direkte fra dvd til dvd og uden at sige det kunne det måske være årsagen, men dårligt medie kan også give problemer og det er ikke altid man kan se på skiven om den er god eller dårlig. Hold dig dog fra de helt billige fra tyskland, dem måtte jeg smide over halvdelen ud af, så det var en dyr besparelse.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 16-01-04 01:20

ok..takker og slutter her...Agent2002