/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Nyt rock nr.
Fra : Hemmingsen69
Vist : 1276 gange
50 point
Dato : 15-01-04 00:15

Hey!

Jeg leder efter et nyt rock nr.. Der er ret så meget gang i det.. men bla. keyboard.. det er lidt svært at beskrive den.. men.. hvis du kender et nyt rock nr.. med gang i og med keyboard.. så skriv kunster + tilte.. :)

Tak.

/Anders

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 15-01-04 00:25

Keyboard... nu da jeg tænker lidt mere.. er det mere et orgel... :)

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 15-01-04 08:42

Nephew: movieclip ( har været ugens uundgåelige på P3 i denne uge)
Virgo: bubbles (bliver også tit spillet på P3)

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 15-01-04 11:38

Har hørt Nephew - Movieclip nu.. det er slet ik den stil.. det er et meget mere glad nr.. altså mere gang i den.. og så er der et orgel med..! :)

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 15-01-04 12:55

Hvor har du hørt det? det kan måske hjælpe mig til at hjælpe dig...

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 15-01-04 13:07
Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 16-01-04 08:29

Jeg mente nu hvor du havde hørt det nummer som du søger titel og kunstner på??

Hørte et nummer igår hvor der både indgår orgel og piano, det hedder "Hit That" og er med "The Offspring"

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-01-04 09:31

hmm.. i radioen.. ved ik hvad kanal.. Men det er ik Offspring.. :)

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 16-01-04 14:23

I Virgo's Bubbles (som nævnt tidligere) er der ihvertfald et orgel med, men det ligger ligesom i baggrunden for de andre instrumenter. Det er et forholdsvist nyt dansk band.
Noget af teksten i omkvædet lyder:
"This is the day where all the bubbles burst,
such a massive feeling..."

...Er jeg på sporet...?

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 16-01-04 14:23

I Virgo's Bubbles (som nævnt tidligere) er der ihvertfald et orgel med, men det ligger ligesom i baggrunden for de andre instrumenter. Det er et forholdsvist nyt dansk band.
Noget af teksten i omkvædet lyder:
"This is the day where all the bubbles burst,
such a massive feeling..."

...Er jeg på sporet...?

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-01-04 14:44

Det kan være.. Virgo's Bubbles.. Har de en hjemmeside eller noget?

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 16-01-04 15:55

Kan ikke finde nogen hjemmeside, men fandt dette på gaffa.dk:
Virgo er navnet på kvartetten, der i sommer lå de maksimale uger på listen med en liveindspilning af balladen "Girlfriends", en duet med Maya Albana. Nu har bandet fået kontrakt med det relativt nystartede selskab ArtPeople, der bl.a. også har udgivet Winther-John, Ronni Ström og Vildnis, og har netop udsendt debutsinglen "Bubbles". Et album udkommer i foråret.

GAFFA.dk har smuglyttet på numre fra albummet, der peger i retning af både melankolsk rock i Coldplay/Saybia-stilen, alternativ country og mere storladen guitarrock a la U2.

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-01-04 18:46

Aha.. hmm.. 'Coldplay/Saybia-stilen' det er der jo ik meget gang i.. :) hehe.. men leder efter nummeret..

Accepteret svar
Fra : Don_Pepe

Modtaget 50 point
Dato : 19-01-04 16:14

Måske det kunne være JET med "are you gonna be girl"?? spilles på P3 engang imellem, men så vidt jeg erindrer er der ikke et orgel med i deres opsætning...?
Jeg er desværre snart ved at løbe tør for ideer til hvem det kan være, jeg håber du finder ud af det.

Godkendelse af svar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 19-01-04 19:12

Det er heller ikke nemt udfra mine oplysninger.. :) Men tak alligevel..

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 20-01-04 08:30

Jeg takker for pointene og kommer med et sidste bud: Igår aftes hørte jeg igen Virgo med nummeret Bubbles og nu er jeg næsten 100 % sikker på at det er den du har hørt. Der er en orgel-intro, hvorefter orgelet lægger sig i baggrunden resten af nummeret.
omkvæd: "this is the day where all the bubbles burst, it's such a massive feeling. there are no questions asked when she's around....(kan ikke huske mere)
Og dette nummer minder ihvertfald ikke om Saybia/Coldplay, der er godt gang i den. prøv at høre P3 så meget som muligt, så hører du den lige pludseligt.
held og lykke.
Don_Pepe

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 23-01-04 10:32

Hvis du finder ud af hvilket nummer og kunstner det er må du da godt lige smide en besked her, for jeg er blevet nysgerrig
Men jeg er temmelig overbevist om at det MÅ være Virgo med Bubbles. men anyways må du meget gerne lægge en besked når du får løst mysteriet.
Mvh
Don_Pepe

Kommentar
Fra : renehansen

Dato : 07-04-04 20:41

Jeg tror det er virgo bubles bust du kan høre den inde på www.virgomusic.dk og alle andre navne fra pladen

Kommentar
Fra : KatrineStubager

Dato : 10-04-04 17:51

Og hvis du er blevet helt hot på Virgo kunne du jo besøge http://www.virgo.1go.dk

Kommentar
Fra : Tolver10

Dato : 24-04-04 22:01

Det er Virgo du søger. De rykker for vildt. Både Bubbles og The Wall bliver spillet i radionen.