/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmeside!
Fra : annvibeke
Vist : 464 gange
200 point
Dato : 24-03-02 11:09

Min stationære pc har w98 - office2000.
Min hjemmeside er lavet i frontpage/netscape/word/powerpoint.

Jeg vil gøre det muligt at arbejde på min hjemmeside i den bærbare som har:
wME/officexp-professional.

Kan w98 og wME samrbejde?
Kan office2000 og officexp-professional samarbejde?

vh ann-vibeke

NB Jeg ved at jeg formentlig bruger den længste omvej til opbygning af min hjemmeside
- og jeg ved at der er delte meninger om de forskellige hjemmeside-programmer - men
jeg ønsker selvfølgelig at kunne fortsætte som hidtil.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 210 point
Dato : 24-03-02 11:41

Jeg kører tilfældigvis Windows SE og Windows ME på 2 PC'ere. Du kan sagtens rette og ændre dine hjemmesider fra begge PC'ere og derefter uploade.

Med hensyn til Office versionerne kan der muligvis forekomme problemer; men ikke større end de kan klares, da du kan gemme i samme filformater.

Håber, at dette er svar nok, ellers bed om yderligere!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-03-02 11:41

1:
Kan w98 og wME samrbejde?
umiddelbart ja, men du skriver ikke i hvilken sammenhæng !
hvis du mener i netværk, så er der ingen problemmer med det.
2:
Kan office2000 og officexp-professional samarbejde?
en nyere version af office er altid bagud kompatibel
så ja de vil kunne samarbejde.
3:
Den længste omvej til opbygning af min hjemmeside!.
Du har ret, der findes mange forskellig progammer.
Da du arbejder med office er det mest oplagt at bruge
frontpage, hvor du har erfaring med de andre office programmer.
(word, powerpoint m.m.) så hvorfor bruge et andet program ?.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 24-03-02 11:55

Til BjarneH.
"men ikke større end de kan klares, da du kan gemme i samme filformater." - allerede her lyder det kompliceret - for mig!

Til dk.
samarbejde skal være mellem min opbyggede hjemmeside i w98 og den anden pc's wME

Jeg tænker at det er netscape der bekymrer mig mest - efter at den er installeret syn's jeg at den dominerer meget.
F. eks vil et link i en e-mail åbnes i netscape og ikke alt kan åbnes her (er min erfaring)
Det er selvfølgelig bare at kopiere linket og åbne det i eksplorer.
...men irriterende er det - og jeg kan "frygte" at net-bank irriteres lisså meget.

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 24-03-02 12:05

Hej igen Ann-Vibeke!

Prøv og hvis du får problemer, så er du meget velkommen til at skrive igen!

Jeg bliver nødt til at smutte; men er tilbage igen i aften.

Du er også velkommen til at skrive til min e-mail rbnh@hotmail.com og jeg vil der besvare dig eller opgive mit tlf.nr. så vi kan drøfte evt. problemer.

God arbejdslyst!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-03-02 12:21

Hvis du åbner kontrolpanel > internet indstillinger >
programmer >sæt flueben i >> internet explorer skal kontrollere.......
så burde explorer åbne istedet for netscape.
Når du redigere på din hj.side på win98'er eller på Me'eren
kobler du jo op til din hjemmeside og redigere online på din side,

det du kan/skal gøre når du har redigeret på din hj.side.
I fronpage klikker du på "udgiv websted" og her vælger du
en mapper på din computer. (typisk c:\dokumenter\ mine web steder)
Hivs du vil have den sidste opdatering på begge Pc'ere skal du gøre
det samme på begge to. Medmindre du har netværk hjemme og kan kopier
fra den ene til den anden.

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 24-03-02 12:32

Tak for svaret!

Og tak til Bjarne_H for det gode tilbud.

God søndag til ALLE.

vh ann-vibeke