/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
format c: / boot??!!??!
Fra : bullevar
Vist : 322 gange
20 point
Dato : 14-01-04 21:03

min computer er i "smader" og jeg vil formatere den...
jeg prøver og smække instalations cd'en i og genstartte "lortet"...men det virkerligsom ikk.!!!
øv.!

en fortvivlet hilsen
lasse/bullevar

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-01-04 21:06

hvad sker der er det win 98 eller xp eller hvad

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-01-04 21:09
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-04 21:09

Kan du starte/boote med en startdiskette.
Hvor langt når du efter at du har startet comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 14-01-04 21:25

ok...jeg bruger Xp...jeg får bare ikke mugliheden om en formatering.!?!?! ?huh?
HJÆLP?!?!

LasSe

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-01-04 21:29

kan du komme ind i windows ??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-04 21:30

OK - du lægger din XP skive i og genstarter - hvad sker der så.
Emesen.

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 14-01-04 21:42

jeg kommer ind i windows instalations programet...så kører den lige noget i gennem og så for jeg mulighederne om at reparere eller instalere...ikke noget med og formater...øøv...8(

lasse

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 14-01-04 21:43

kan jeg acceptere flere svar?
hehe...
lasse

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-04 21:46

Så hop her ind og kig:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm
Rul ned til installering/repair >læs og evt. print teksten ud.
følg anvisningen
Emesen.

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 14-01-04 21:49

tak...prøver det...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-04 21:49

Catbody - jeg så dig ikke :)) før nu.
Emesen.
Lasse...................følg nu Catbody's vejledning det plejer at hjælpe.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-01-04 21:57

Tryk på delete under opstart og gå ind og se hvad den er sat til at starte op med i Bios under boot sekvence der skal den starte med a hvis du skal prøve med diskette eller cdrom drev hvis du skal startr med en cd Hvad står den på ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-04 22:04

Citat
jeg kommer ind i windows instalations programet...så kører den lige noget i gennem og så for jeg mulighederne om at reparere eller instalere...ikke noget med og formater...øøv...8(

Så er du på vej.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 30 point
Dato : 14-01-04 22:09

hej !
prøv at indstaller genoprettelse kontul
skriv i KØR:
X\i386\winnt32.exe /cmdcons X=cdrom hvor xp cdrom er i
start op i konsulen ved genstart af pc
brug kommandoen format:
skriv i den format /?

diskpart
slet det du vil som var det at genstarte i dos under win98 (format c: )

Kommentar
Fra : FrostEyes

Dato : 14-01-04 23:11

Du booter op som du har gjort indtil videre, så skal du vælge installere, og når den så kommer til det sted, hvor der spøger om hvilken partion den skal bruge som installationssted, så vælger du at slette partionen, (Mener det er bogstavet E) og når du så har gjort det, så opretter du en ny partion. Vælger filsystem, og så formatere installationen din harddisk.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-01-04 23:20

Du vælger installer,så siger den der er en install i forvejen ,om du vil install,det siger du ja til,så siger den om du vil formatere og at alt vil gå tabt,det siger du ja til,så spør den om det skal være FAT 32 eller NTFS ,jeg tror det er klogest for dig at vælge FAT 32,----så kører det ,ca 40 min

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-01-04 01:13

Lasse >> hvor langt er du kommet i vejledning vedr. Install/Repair og Formatering???
Læs den igennem og følg den slavisk

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-01-04 09:20

så ikke at din xp er i smadder,under boot fra cdrom få du tilbud om at start i genoprettelconsul ved at trykke
R
ellers når den booter tryk
F10
det skulle få dig ind i denne konsul
skriv der
format c:

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-01-04 12:57

xou >> har du læst den vejledning som henvises til 14-01-04 21:09 og 14-01-04 21:46
Hvis du har nogle ting som du mener er/bør være/kan være anderledes, vil jeg meget gerne have det at vide, da jeg så vil tilrette vejledningen

Godkendelse af svar
Fra : bullevar

Dato : 15-01-04 19:50

Tak for svaret xou.
skide godt man...
den formaterer nu!! yææææs!!!

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 15-01-04 21:03

taaRk allesammen!!! :D

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-01-04 21:18

ok super godt....
catbody >> jeg har tænkt at læse din ret gode side helt,men jeg skal først dog (jeg skal osse lige have tid)forklage
hvorfor jeg nendte at det var min der skulle til.
nogle xp cdrom er en revecy cd (måske stavet forkert)altså en slags hospitals cd,der blot skal i cdrom drevet,og
så går den helt automatisk igang med at indstallere et nyt kopi af xp i en mappe - f.eks windows0001 ,uden at slette
den gamle.altså uden mulighed for at formatere.
den er sikkert lavet til nogle der ikke ved noget om pc - på omslaget står der på den jeg har prøvet:
"hvad du behøver at vide er blot at putte den i drevet....." - noget i den retning.
så derfor...håber det er godt nok forklaget.
Ellers er det jo osse en ret indtrasant mulighed at det osse kan gøres på den måde - flot det lykkes bullevar - så det behøves altså
ikke lige at være sådan...men engligt er der jo mange muligheder -
sæt harddisken over i anden pc med xp.
boot fra en linux cd - slet via dens partitons program
boot fra en XPe cdrom der ligger xp i ramne slet derfra ram >< harddisk.....osv osv....men at gøre det via xp egen indstallations proces
er den letteste og bedste måde...næsten altid....