/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvad er det?
Fra : AnniRKK
Vist : 659 gange
20 point
Dato : 14-01-04 20:06

Jeg følger med i de pogrammer der køre på BBC det der ReadySteadyCook, der har de ved flere lejligheder brugt polenta..

Nu er det så jeg vil vide hvad er det for noget? Og hvordan er det med sundheden i det? For mig lyder det lidt lige som noget kartoffelmos halløw...

MVH
RKK

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-04 20:09

her er en opskrift på polenta http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0040328.html
ved ikke om det er det, som du søger.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 30 point
Dato : 14-01-04 20:09

HEj Anni

Majsmel kogt med vand eller mælk kaldes i Italien for Polenta.

Det smager lækkert med f.eks. salat til hvis man "ruller" polentaen til stave og steger dem på panden (men så er det ikke så voldsomt sundt mere *s*)

Håber det er svar nok

Chamira

c",)

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-01-04 20:12

Ja, det er mejsmel og fås i forskellige finhedsgrader. Den grove er glimrende at panere i, giver en lækker smag til emnet...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-04 20:13

Her er en side mere http://www.gastrocorner.dk/leksikon/leksikon.asp?lekopslag=7849

Du kan også søge på www.google.dk polenta

mvh ans

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-01-04 20:59

Poelnta er som nævnt en italiensk form for majskorn. Det har ikke det store næringsindhold, men indeholder heller ikke meget fedt. Det er specielt nyttigt for gluten-allergikere, der ikke kan spise kornprodukter.
frieda

Godkendelse af svar
Fra : AnniRKK

Dato : 15-01-04 15:02

Tak for svaret Chamira. Så blev man jo det klogere... Og fandt da ud af at det ikke er noget for mig så..*GG*

MVH
AnniRKK