/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hårfarve/affarve/refleks ???
Fra : Helle13
Vist : 8658 gange
115 point
Dato : 14-01-04 18:05

Håber at der er nogen der kan give mig et godt råd. Jeg er mørkhåret (mørkebrun) Jeg har selv tonet mit hår i en brun nuance,men den er ved at være vasket ud. Det var pænt,men meget ensfarvet.Nu er jeg hooked på at der skal ske noget andet striber eller reflekser - hvad er forskellen på de to ting?? Jeg ved at når jeg går til frisøren (lige meget hvem! ) så foreslår de noget med noget rødt,og rødt er OVERHOVEDET ikke mig !!! Hvad kan man så ? Kan jeg få lavet lyser striber og så få den tonet i en brun nuance......eller......Pga af et stort vægttab har jeg lige investeret i ny garderobe,der er meget lyngfarvet og gammelrosa imellem.Det er de farver jeg også bruger som læbestift etc. Mine øjne er blå. Please enelleranden.
PÅ forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 14-01-04 18:52

Du kan da sagtens få lavet lyse og gyldne reflekser i dit hår- det ville da sikkert være superflot Men hold dig fra det røde, hvis du alligevel ved det slet ikke er noget for dig.....

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 14-01-04 21:29

Hej

Kan ikke lade være med at kommentere hår/frisør spørgsmål. Er den store perfektionist...
Hvis du ikke kan lide røde striber, skal du selvfølgelig ikke få dem. Du kan sagtens få lavet flotte lysebrune striber og gyldne striber. Det er frisørens job at være kreativ, finde det der passer den individuelle bedst og samtidig gøre kunden glad og tilfreds. Jeg elsker at farve hår og går selv meget op i at finde det der er flottest til kunden, så hun er glad og kommer tilbage. Der er mange måder at lysne håret med reflekser og farve håret med reflekser.
Reflekser og striber er stort set det samme. Refleksere er vel bare at man ser et spil i håret i en til flere farver, hvor striber måske er lidt vildere i en til flere farver. Men jeg har altid tænkt på striber og reflekser som det samme.
Den bedste måde jeg kan vejlede dig på, selvom jeg ikke har set dig, er at finde en farve til dit hår, som passer til alle tøj farver. Det er ikke sjovt at skal tænke hver dag over hvad farve tøj man skal have på på grund af ens hårfarve. Bare hår farven klæder dig og passer til din hud farve, burde du kunne tage hvilket som helst tøj på.

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 15-01-04 11:46

Hej Gisele.
tak for dit indlæg,efter hvad du skriver tror jeg at jeg satser på reflekser (det er da det man laver med folie ? ) Jeg har tænkt på om det er en fordel at have et billede med til frisøren af det man ønsker - men hvor hulen finder jeg det ?
Ps: er du frisør?

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 15-01-04 22:56

Hej Helle

Ja, jeg er frisør.. Du kan klikke på mit navn og se min profil..

Reflekser kan du lave med folie og male på. Men kender ikke så mange frisører der maler flere farver i håret. De fleste laver det i folie. Det er altid godt at vise frisøren et billede. Men jeg personligt behøver ikke at se et billede. Jeg viser kunden forskellige farver der vil være flot til håret og kunden siger hvad hun kan lide. Også finder vi frem til noget sammen, ud fra hvad kundens nuværende hårfarve er og hvad for farver der er bedst til det.

Du finder billeder i "Alt for damerne"; "In"; "Elle"; "Vogue"; "M!"; alm ugeblade; frisørblade. Det er tit kunder nævner kendte menneskers frisurer, for dem kan man som regel huske hvordan ser ud.

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 19-01-04 00:22

Hej Helle

Hvad er det du ikke har fået svar på, siden du har forhøjet pointene?!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 19-01-04 16:23

Jeg havde håbet på at der måske var andre der havde et bud ? Jeg vil enormt gerne se et forslag fx på en hjemmeside. Men,jeg er da meget glad for svaret indtil nu.

Helle

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 115 point
Dato : 19-01-04 18:10

Hej Helle

Det bedste forslag jeg kan give dig, er at gå ind til en dygtig frisør og tal med hende/ham om hvad der klæder dig bedst. Jeg kan sagtens finde flotte farver og frisurer til dig. Men jeg vil ikke råde dig til hvad der ville klæde dig bedst, da jeg ikke har set din klipning/frisure, hårfarve, ansigtsform, type, hårstruktur og hudfarve tone... Så et forslag ville være at gå til en frisør, så hun/han kan give dig et forslag...

Mvh
Gisele

Godkendelse af svar
Fra : Helle13

Dato : 13-02-04 09:24

Tak for svaret gisele.
         Jeg har gået rundt i den tro at jeg havde købt dit svar! Det er fordi at jeg er nybegynder herinde - undkyld og 1000 tak for svaret.Jeg håber at jeg må spørge om hjælp en anden gang!

Helle

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 13-02-04 21:41

Hej Helle

Så forstår jeg bedre!!! Du er altid velkommen til at spørge om hjælp... Jeg håber at du finder en frisure der passer godt til dit udseende!

Mvh
Gisele