/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rensning af en Kobberlampe
Fra : BentAgent
Vist : 1485 gange
200 point
Dato : 14-01-04 18:03

Hej.
Jeg har stadig et lille problem med min Kobberlampe.

Jeg har nu renset den af med Citronsyre, og det virker fint - men den har åbentbert været lakeret....
Så er mit spørgsmål - Hvordan får jeg den gamle lak af, uden at bruge stålbørste eller lignende?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 18:18

Hvis du kikker i dit sidste spørgsmål, tror jeg at jeg gav dig svaret fra Det er Leth.
Kan du ikke huske dette???

mvh
jms

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 14-01-04 18:52

jms vil åbenbart gerne have dig til at lege med syre, men prøv først om du kan fjerne lakken med almindelig husholdningssprit. Mange klare lakker er spritbaseret.
Er det svært kan man forsøge sig med acetone, men det er ekstremt brandfarligt så det bør gøres udendørs.
En sidste udvej er lakfjerner (Bums), men prøv det andet først.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 19:25

<<bjarneD
Nej jeg vil ikke noget bestemt. Jeg er ikke ekspert udi kobberlamper, men jeg stoler trods alt lidt på Mr. Leth.

jms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-04 19:32

Jeg kender ham og det gør jeg ikke

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 19:36

>>>BjarneD
Den skal jeg som uintelligent jyde lige have en forklaring på

jms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-04 19:50

jms>>Ikke i dette forum. I øvrigt er jeg også jyde selv om jeg tilbragte nogle få år i den store landsby på Djævleøen i forbindelse med min statslige uddannelse hvor jeg lærte at man ikke bør beskrive nogen offenligt med mindre man vil have r.... på komedie.
Never mind rådene er normalt gode nok, men prøv at spekulere over at DR "ejer" rådene efter de har fyret den angivne ophavsmand.
Og var det ikke en gruekedel du havde fundet opskriften på at rense
Jeg er forøvrigt familiens kobber/messing specialist, og du drømmer ikke om hvad de får mig lokket til.

Undskyld BentAgent at vi bruger dit spørgsmål til small talk

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 20:56

<<bjarneD
Nejjjj forklaring på dit indlæg:
Citat
Jeg kender ham og det gør jeg ikke

jms
Undskyld BentAgent at vi bruger dit spørgsmål til small talk (citat bjarneD)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-04 21:12

jms>>
Citat
men jeg stoler trods alt lidt på

jeg kender ham, men stoler ikke.....
var det bedre?
Som man dog kan misforstå selv på jysk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-04 21:14

jms>>> og det er svært at passe alt muligt andet så man slet ikke får afsluttet sit [/citat]
www.jmsgrupen.dk er det din?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 21:29

<<bjarneD

Skulle bare lige træde i mine egne fejltagelser. Nogle gange er jeg også lidt hurtig.

Hjemmeside,, øhhh jeg er aldrig kommerciel på kandu, men gruppen staves det ikke med to p ér

mvh
jms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-04 21:37

jms>>jeg får kun trykket ordentligt på tasterne når jeg er hidsig og så kan linket jo ikke misbruges direkte
Jeg spørger dels af nysgerrighed dels fordi jeg kan ikke se de javaapplets der er på siden og det plejer ikke at være et problem.

Godkendelse af svar
Fra : BentAgent

Dato : 15-01-04 08:22

Tak for svaret BjarneD.