/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / BeOs / Spørgsmål
10  klummen 100
PC hyler ved start og intet billede på s~
Fra : oleweb
Vist : 1746 gange
200 point
Dato : 14-01-04 17:59

Min mors 386'er med Windows 98 skulle have ny mus (Microsoft Intelli Mouse) - optisk og trådløs! Da hun er meget utrænet udi PC'ens svære kunst, hiver hun stikket ud til den gamle mus (PS2-stik), sætter USB til PS2-adapteren på musens modtager, sætter stikket i PC'en og tænder.

Resultat: Gentagen hyle-advarsels-lyd fra PC'en samt total sort skærm.'

DriverCD'en skulle naturligvis have været installeret først og derefter skulle musen have været tilsluttet, men hvad er der gået galt? Hvad har musen med skærman at gøre?

Jeg går ud fra, at det er BIOS'en der er gået et eller andet galt med (den kunne lige pludselig ikke finde den mus, den var vant til). Jeg har prøvet at isætte den gamle mus, men uden at det hjælper.

Jeg har prøvet at genstarte computeren med F2-tasten nedtrykket for at starte nogen i fejlsikret tilstand, men heller ikke dette hjælper, og der kommer absolut intet signal eller billede på/til skærmen...

Er der et eller andet der er brændt af? Har jeg nogen som helst chance for at få signal til skærmen igen...

Kort sagt, hvad pokker skal jeg gøre?

Bedste hilsner,
Ole Jacobsen

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 14-01-04 18:04

alle kabler har du undersøgt.....

Kommentar
Fra : oleweb

Dato : 14-01-04 18:12

Jeps
Skærmkabler og alle andre er tjekket. Desuden blev der kun "pillet" ved musekablet! Kan der være noget om, at BIOS'en ikke kan finde museenheden og derfor ikke kan komme videre med at starte maskinen?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 14-01-04 18:16
Kommentar
Fra : oleweb

Dato : 14-01-04 18:20

Nu sidder jeg selvfølgelig ikke lige ved den pågældende PC - men jeg mener, at der var et bip, der var længere end de andre, så måske var det:

1 long - 9 short(Beep)ROM Error

Men er der nogen måde, at jeg kan snyde opstarten, så jeg kommer ind i fejlsikret tilstand eller biosen - andet end at trykke F2, som ikke hjælper!

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 14-01-04 18:24

som regl er det "del", men er det ikke et problem når du ikke har noget skærmbillede.
har du prøvet at sætte den gamle mus på igen, eller en tilsvarende.

Kommentar
Fra : oleweb

Dato : 14-01-04 18:25

Har prøvet at holde del nede, når jeg restarter, men som du antyder kan jeg jo ikke ramme lige præcis det rigtige tidspunkt under opstarten.
Jeg har prøvet den gamle mus, men lige lidt hjælper det.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 14-01-04 18:51

evt fjerne alle kabler incl. strøm + aktivere start på pc og skærm (for at bruge den evt strø der er i kondensatore osv.
Derpå kabler i igen.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 14-01-04 19:00

ca en gang hver 3. md hyler min maskine også som vanvittig nar jeg tænder den. og så er skærmen bare hvid???.jeg slukker den med det samme og starter den op igen, så er der ingen problemer???mystisk!!nogle gange er jeg dog nødtil at give den en lussing..så er der som regel respekt et par måneder .W.T.F... lortet kører!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-04 19:25

Prøv:
Vent med at tænde for skærm til efter comp er startet.
Emesen.

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 14-01-04 21:20

Min gemal der er uddannet indenfor PC og andet "hjemme elektronik" har lige læste dette spørgsmål og fortæller:

"En trådløs mus virker ikke sammen med en PS2 til com adapter" (jeg ved ikke en dart om sådan noget, så jeg håber det er skrevet rigtigt!!)

"Når compen alligevel er blevet tændt med det der gear i, kan der være brændt noget af"

Mvh
Chamiras husbond *S*